MIS103 Algorithm and ProgrammingKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS103
Ders İsmi: Algorithm and Programming
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yasemin BAKIR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ferhat KUTLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, programlamanın genel yapısı, değişkenler, fonksiyonlar, seçim deyimleri, döngü, metin dosyaları, kullanıcı tanımlı veri tipi, kayıtlar, işaretçiler hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Problem çözme teknikleri; giriş-işlem_çıkış (Input_Process_Output) süreci; algoritma analizi; kesinlik; sonluluk; etkinlik; matematiksel terimler (aritmetiksel; ilişkisel ve mantıksal operatörler); koşullu ve iterative deyimler; vektör ve matris gösterimleri; basit veriler dışında bir ya da çok boyutlu işlemler; subroutine ve function alt programları; algoritmaların değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Algoritma kavramını açıklar.
2) Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
3) Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
4) Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algoritma ve Akış Şeması Konuların okunması ve araştırma yapılması- • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
2) Kodlama Ortamı Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
3) Kod Yazım Kuralları Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
4) Temel Giriş Çıkış Komutları Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011 Reading and researching topics Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
5) Değişken Tanımlamaları Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
6) Döngü Kontrol Deyimleri Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
7) Saptırma ve Karşılaştırma Komutları Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
8) Ara sınav
9) Dizi Değişkenlerin Tanımlanması ve Kullanılması Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
10) Dizi Değişken Uygulamaları ve sıralama işlemi Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
11) Altprogramlar Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
12) Fonsiyonlar Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
13) Harici Altprogramlar Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
14) Sırasal Dosyalar Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
15) Doğrudan Erişimli Dosyalar Konuların okunması ve araştırma yapılması • Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009 • Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011
16) Yarıyıl Sonu Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Algorithm Design Manual, Steven S Skiena, Springer, New York, 2012
Introdusction to Programming i,n Java,Addison-Wesley Professional, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, New Jersey.
Diğer Kaynaklar: Introduction to Algorithms, 3rd Edition, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, MIT Press, 2009
Algorithms, 4th Edition. Sedgewick, R., Wayne, K. Addison-Wesley. 2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 3
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 5
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 5
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 4
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 5
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 2
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 3
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 1
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 1
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 3
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 66