Dersin Amacı: |
Burnes'in ders kitabının amacı, örgütsel değişimin teorileri, yaklaşımları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamaktır. Sunulan değişim yaklaşımlarını eleştirel bir şekilde inceler, bunların yararlılığını ve dezavantajlarını belirtir ve bunları gerçek yaşam örneklerinin kullanımı yoluyla örgütsel yaşamın geniş bağlamına yerleştirir. |
Dersin İçeriği: |
Bu kurs, teorik temellerinin, evriminin ve pratik uygulamalarının yapılandırılmış bir incelemesi yoluyla değişim yönetiminin derinlemesine bir incelemesini sunar. Bölüm 1 - Değişim Yönetimine Giriş, kuruluşların değişimi yönetirken karşılaştığı temel soruları ele alarak başlar ve Bölüm 1'de değişim yönetimi kavramlarına ilişkin temel bir genel bakış sunar. Bölüm 2 - Rasyonel Organizasyonun Yükselişi ve Düşüşü, yönetim teorilerinin ve organizasyon yapılarının tarihsel gelişimini izler. Deneme-yanılma yaklaşımlarından yönetimin bilimsel çalışmasına geçişi inceleyen Bölüm 2 ile başlar. Sonraki bölümler - 3 ila 7 - organizasyon teorisindeki ilerlemeleri, Kültür-Mükemmellik paradigmasını, alternatif ve eleştirel bakış açılarını ve organizasyonlar içindeki kültür, güç, politika ve seçimin etkileşimini araştırır.
Bölüm 3 - Değişimi Anlamak, strateji ve değişime yönelik çeşitli yaklaşımlara odaklanır. Bölüm 8 stratejik yaklaşımları kapsarken, Bölüm 9 ila 11 planlı değişimi, Organizasyon Gelişimini (OD), değişim yönetimindeki son gelişmeleri inceler ve değişimi etkili bir şekilde yönetmek için bir çerçeve önerir.
Son olarak, Bölüm 4 - Seçimi Yönetmek, yönetimsel kararların organizasyonel değişim üzerindeki etkisini inceler. 12. ve 13. Bölümler, organizasyonel değişim ile yönetimsel seçim arasındaki ilişkiyi incelerken, 14. Bölüm, değişimin kolaylaştırılması ve yönetilmesinde yönetim ve liderliğin rollerini araştırır. Bu kapsamlı kurs, sizi değişim yönetimi teorisi ve uygulaması hakkında sağlam bir anlayışla donatır ve sizi organizasyonel dönüşümün karmaşıklıklarıyla başa çıkmaya hazırlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Chapter 1: Introduction to change management |
c1 |
2) |
• Chapter 2: From trial and error to the science of management |
c2 |
3) |
• Chapter 3: Developments in organisation theory |
c3 |
4) |
Chapter 4: The Culture-Excellence paradigm |
|
5) |
Chapter 5: Alternative paradigms |
|
6) |
Guest speaker |
|
7) |
Chapter 6: Critical perspectives on organisation theory |
|
8) |
Ara dönem sınavları |
|
9) |
Chapter 7: Culture, power, politics and choice |
|
10) |
Chapter 8: Approaches to strategy |
|
11) |
Chapter 9: Planned change and Organization Development (OD) |
|
12) |
Chapter 10: Developments in change management |
|
13) |
Chapter 11: A framework for change |
|
14) |
Chapter 12: Organisational change and managerial choice |
|
15) |
Chapter 14: Management, leadership and change |
|
16) |
Dönem Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
4 |
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
4 |
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
3 |
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
4 |
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
5 |
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
5 |
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
5 |
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
4 |