MIS106 Digital Transformation and Change ManagementKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS106
Ders İsmi: Digital Transformation and Change Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Çiğdem ASARKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Erdal ŞEN
Dr.Öğr.Üyesi Çiğdem ASARKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Burnes'in ders kitabının amacı, örgütsel değişimin teorileri, yaklaşımları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamaktır. Sunulan değişim yaklaşımlarını eleştirel bir şekilde inceler, bunların yararlılığını ve dezavantajlarını belirtir ve bunları gerçek yaşam örneklerinin kullanımı yoluyla örgütsel yaşamın geniş bağlamına yerleştirir.
Dersin İçeriği: Bu kurs, teorik temellerinin, evriminin ve pratik uygulamalarının yapılandırılmış bir incelemesi yoluyla değişim yönetiminin derinlemesine bir incelemesini sunar. Bölüm 1 - Değişim Yönetimine Giriş, kuruluşların değişimi yönetirken karşılaştığı temel soruları ele alarak başlar ve Bölüm 1'de değişim yönetimi kavramlarına ilişkin temel bir genel bakış sunar. Bölüm 2 - Rasyonel Organizasyonun Yükselişi ve Düşüşü, yönetim teorilerinin ve organizasyon yapılarının tarihsel gelişimini izler. Deneme-yanılma yaklaşımlarından yönetimin bilimsel çalışmasına geçişi inceleyen Bölüm 2 ile başlar. Sonraki bölümler - 3 ila 7 - organizasyon teorisindeki ilerlemeleri, Kültür-Mükemmellik paradigmasını, alternatif ve eleştirel bakış açılarını ve organizasyonlar içindeki kültür, güç, politika ve seçimin etkileşimini araştırır.
Bölüm 3 - Değişimi Anlamak, strateji ve değişime yönelik çeşitli yaklaşımlara odaklanır. Bölüm 8 stratejik yaklaşımları kapsarken, Bölüm 9 ila 11 planlı değişimi, Organizasyon Gelişimini (OD), değişim yönetimindeki son gelişmeleri inceler ve değişimi etkili bir şekilde yönetmek için bir çerçeve önerir.
Son olarak, Bölüm 4 - Seçimi Yönetmek, yönetimsel kararların organizasyonel değişim üzerindeki etkisini inceler. 12. ve 13. Bölümler, organizasyonel değişim ile yönetimsel seçim arasındaki ilişkiyi incelerken, 14. Bölüm, değişimin kolaylaştırılması ve yönetilmesinde yönetim ve liderliğin rollerini araştırır. Bu kapsamlı kurs, sizi değişim yönetimi teorisi ve uygulaması hakkında sağlam bir anlayışla donatır ve sizi organizasyonel dönüşümün karmaşıklıklarıyla başa çıkmaya hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital dönüşümü etkileyen faktörler ve dijital dönüşümün önündeki engellerin tespiti
2) Dijital dönüşüm metodolojilerinin anlaşılması
3) Yeni teknolojilerin gelişimi ve teknoloji trendlerin yorumlanması
4) İş hayatının geleceği ve dijital dönüşüm trendleri ile ilgili öngörüsü
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Chapter 1: Introduction to change management c1
2) • Chapter 2: From trial and error to the science of management c2
3) • Chapter 3: Developments in organisation theory c3
4) Chapter 4: The Culture-Excellence paradigm
5) Chapter 5: Alternative paradigms
6) Guest speaker
7) Chapter 6: Critical perspectives on organisation theory
8) Ara dönem sınavları
9) Chapter 7: Culture, power, politics and choice
10) Chapter 8: Approaches to strategy
11) Chapter 9: Planned change and Organization Development (OD)
12) Chapter 10: Developments in change management
13) Chapter 11: A framework for change
14) Chapter 12: Organisational change and managerial choice
15) Chapter 14: Management, leadership and change
16) Dönem Sonu Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bernard Burnes, Managing change (7th Ed.), Pearson
Diğer Kaynaklar: Bernard Burnes, Managing change (7th Ed.), Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 4
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 5
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 5
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 15 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145