Dersin Amacı: |
Bu ders, pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve
teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencinin gerçek iş yaşamında
karşılaşabileceği pazarlama problemlerini tanıyabilmesini, bunlara uygun çözüm
önerileri geliştirebilmesini ve bunları uygulayabilmesini sağlamayı
hedeflemektedir |
Dersin İçeriği: |
Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları, Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka, Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Pazarlama Bölümünün Organizasyonu, Pazarlama Denetimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
2) |
Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
3) |
Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
4) |
Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırmada Esneklikler |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
5) |
Tutundurma ve Pazarlama İletişimi |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
6) |
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
7) |
Kişisel Satışta Beden Dili, Kişisel Satış Süreci ve Satış Geliştirme |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Reklam ve Halkla İlişkiler |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
10) |
Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
11) |
E-ticaret ve İnternette Pazarlama |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
12) |
Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
13) |
Pazarlama Bölümünün Organizasyonu |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
14) |
Pazarlama Denetimi |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
15) |
Pazarlama Denetimi |
Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
1 |
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
5 |
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
3 |
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
3 |
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
4 |
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
4 |
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
5 |
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
3 |
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
2 |