MIS207 Marketing ManagementKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS207
Ders İsmi: Marketing Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve
teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencinin gerçek iş yaşamında
karşılaşabileceği pazarlama problemlerini tanıyabilmesini, bunlara uygun çözüm
önerileri geliştirebilmesini ve bunları uygulayabilmesini sağlamayı
hedeflemektedir
Dersin İçeriği: Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları, Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka, Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Pazarlama Bölümünün Organizasyonu, Pazarlama Denetimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Güncel pazarlama yaklaşımlarını ve uygulamalarını değerlendirir.
2) Pazarlamanın yönetsel süreçlerle ilişkisini değerlendirir
3) Farklı tüketici gruplarının satın alma ve tüketim davranışlarını değerlendirir.
4) Yeni iletişim teknolojilerinin pazarlama yaklaşım ve uygulamalarındaki katkısını değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşletmelerin pazar ve tüketici odaklı etkinliklerini yönlendirir.
2) İşletmeleri toplumsal sorumluluk anlayışına uygun olarak yönlendirir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
2) Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
3) Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
4) Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırmada Esneklikler Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
5) Tutundurma ve Pazarlama İletişimi Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
6) Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
7) Kişisel Satışta Beden Dili, Kişisel Satış Süreci ve Satış Geliştirme Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
8) Ara sınav
9) Reklam ve Halkla İlişkiler Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
10) Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
11) E-ticaret ve İnternette Pazarlama Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
12) Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
13) Pazarlama Bölümünün Organizasyonu Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
14) Pazarlama Denetimi Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
15) Pazarlama Denetimi Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi
Diğer Kaynaklar: Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık.
Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

6

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 1
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 5
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 3
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145