Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı bilgisayar öğrencilere temel işletim sistemleri bilgilerini vermektir. Ders süreç yönetimi, veri depolama sistemleri, giriş/çıkış denetimi konularında kapsamlı bir giriş sağlar. İş parçacığı programlama laboratuvar çalışmaları ile birlikte incelenir. |
Dersin İçeriği: |
İşletim sistemlerinin görevleri, işletim sistemlerinin mimarisi ve çeşitleri, Linux ve Unix işletim sistemi genel yapısı ve tarihçesi, Linux komutları, dosya ve dizin hakları ve yönetimi, süreç tanımı ve kontrolü, uzaktan bağlantı yöntemleri, C,C++ kodu derleme, yedekleme, mounting, Vi editörünün kullanımı, sistem yönetimi ve shell script kullanımı, shell script aritmetiği, shell script döngüleri ve örnekleri, sistem yöneticisi araçları kurulumu ve yönetimi, sunucu kurulumu ve yönetimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
2) |
İşletim Sistemi Yapıları |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
3) |
Süreçler |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
4) |
İş Parçacıkları |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
5) |
Merkezi İşlem Birimi İzlenceleme |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
6) |
Süreç Senkronizasyonu |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
7) |
Ölükilitler |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
8) |
Arasınav |
|
9) |
Ana Bellek |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
10) |
Sanal Bellek |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
11) |
Dosya Sistemi Arayüzü |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
12) |
Dosya Sistemi Uygulama |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
13) |
Büyük Veri Depolama yapısı |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
14) |
Giriş/Çıkış Sistemleri |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
15) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Linux with Operating System Concepts, Richard Fox, Chapman and Hall/CRC, 2014 |
16) |
Dönem sonu sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
4 |
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
4 |
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
4 |
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
3 |
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
4 |
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
3 |
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
1 |
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
2 |
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
2 |
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
1 |
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
2 |
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
2 |
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
1 |