MIS301 System Analysis and DesignKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS301
Ders İsmi: System Analysis and Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Özerk YAVUZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Özerk YAVUZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste Sistem Analizi ve Tasarımının temelleri ve esasları tanıtılacaktır. Literatürdeki Sistem Analizi ve Tasarımı konularına genel bir bakış verilecektir.
Dersin İçeriği: SİSTEM ANALİSTİ VE BİLGİ SİSTEMLERİ GELİŞTİRME
PROJE SEÇİMİ VE YÖNETİMİ
GEREKSİNİMLERİN BELİRLENMESİ
KULLANIM DURUMU ANALİZİ
SÜREÇ MODELLEME
VERİ MODELLEME
TASARIMA TAŞINMA
MİMARİ TASARIM
KULLANICI ARAYÜZÜ TASARIMI
PROGRAM TASARIMI
VERİ DEPOLAMA TASARIMI
UYGULAMAYA GEÇİŞ
YENİ SİSTEME GEÇİŞ
NESNELERE HAREKET

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sistem analistinin temel rolllerini belirlemek ve gerçeklemek için ihtiyaç duyduğu bilgisayar tabanlı sistemlerin çeşitlerini anlamak
2) Atik modelleme için kritik değerlerin önemini öğrenmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etkili anketler tasarlamak ve yönetmek
2) Mevcut sistemi kaynak ve çocuk seviyelerince ele almak ve analiz etmek için DFD ve ERD leri yaratmak, kullanmak ve genişletmek.
3) Veri akış diyagramlarını esas alarak, veri işlemleri, depoları, akışları ve çalışılan sistemlerin mantıksal ve fiziksel elemanları için veri sözlük girişlerini yaratmak.
4) Bilgi sistemleri için veri tabanı inşa etmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bir projeyi, aktivitelerini belirleyip ve çizelgeleyerek planlamak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Recommended Readings System Analysis And Design, ALAN DENNIS, BARBARA HALEY WIXOM, ROBERTA M. ROTH, John Wiley & Sons, Inc.
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Systems Analysis and Design, Global Edition, Kenneth Kendall, Julie Kendall, Pearson, 2013
System Analysis And Design, ALAN DENNIS, BARBARA HALEY WIXOM, ROBERTA M. ROTH, John Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar: Systems Analysis and Design, Global Edition, Kenneth Kendall, Julie Kendall, Pearson, 2013
System Analysis And Design, ALAN DENNIS, BARBARA HALEY WIXOM, ROBERTA M. ROTH, John Wiley & Sons, Inc.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 2
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 3
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 2
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 3
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 4
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 3
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 5
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 3
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145