SPE317 KorfbolKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE317
Ders İsmi: Korfbol
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Serdar TEREKLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, korfbol oyun kuralları, teknik ve taktiklerinin öğretilmesi, temel
becerilerin kazandırılması amaç edinmektedir.
Dersin İçeriği: Korfbolun tarihsel Gelişimi, Saha ve Malzeme Bilgisi Korfbol Oyun Kuralları Pas Teknikleri, Sabit Şut Atma Posttan Uzaklaşarak Şut Atma Postta Yaklaşarak Şut Atma ( turnike) Savunmada 1 : 1 Oyun Korfbolda Boşluk Kullanımı Hücum Organizasyonu 4 : 0 : 0 Hücum organizasyonu 3 : 0 : Hücum Organizasyonu 2 : 1 : 1 Hücum Organizasyonu 2 : 2 Hücum Organizasyonu 1 : 3 Hücum Organizasyonu 0 : 4 teori ve uygulaması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Korfbol sporu ile ilgili temel becerileri uygular.
2) Korfbol oyun kurallarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Korfbol’un tarihsel Gelişimi, Saha ve Malzeme Bilgisi -
2) Korfbol Oyun Kuralları -
3) Pas Teknikleri, Sabit Şut Atma -
4) Posttan Uzaklaşarak Şut Atma -
5) Postta Yaklaşarak Şut Atma ( turnike) -
6) Savunmada 1 : 1 Oyun -
7) Korfbolda Boşluk Kullanımı -
8) Ara Sınav -
9) Hücum Organizasyonu 2 : 1 : 1 -
10) Hücum Organizasyonu 0 : 4 -
11) Hücum Organizasyonu 1 : 3 -
12) Hücum Organizasyonu 2 : 2 -
13) Penaltı ve Serbest Atış Teknikleri -
14) Maç Uygulamasında Savunma ve Hücum Teknikleri -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Crum, B.(1994) Korfball Made Simple, Bunnik: KNKV.

Box,Bunnick: International Korfball Federation
Diğer Kaynaklar: Crum, B.(1994) Korfball Made Simple, Bunnik: KNKV.

Box,Bunnick: International Korfball Federation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Arazi Çalışması 8 1 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 8 1 8
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100