LAW353 İletişim Hukuku Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: LAW353
Ders İsmi: İletişim Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Saniye Sena CABIOĞLU GÜLER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Saniye Sena CABIOĞLU GÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders; kitle iletişiminde geçerli olan hukuk kurallarını etik ilkeler temelinde bütünleştirerek gözden geçirmekle birlikte , görsel ve işitsel basın yönünden gerekli incelemelerin yapılmasını, internet hukukunun genel esasları kapsamında telif haklarının korunmasını ve tüm bu hususların idare hukuku bakımından da ele alınması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, öğrencilere hukuk nosyonu ve metodolojisi kazandırmak olup kitle iletişim hukuku mevzuatlarının incelenmesi ve analiz edilmesinden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu derste hukukun temel kavramları ile iletişim hukukunun temel unsurlarının açıklanması amaçlanmaktadır. Ayrıca iletişim araçlarının her biri kendine özgü kurallarının ve özelliklerinin bulunması ve kitle iletişimine ilişkin hukuki sorunlardan bir kısmının diğer hukuk dallarının kapsamına girmesi yapılan bu iletişimin özelliklerine uygun hukuk normlarının belirlenmesini gerektirmektedir. Ders öğrenme kazanımları arasında bir taraftan basın kanunlarının, radyo ve televizyon ile ilgili kanunların yanı sıra İdare hukuku alanında da iletişimin ne türde uygulama yeri bulduğu da verilmeye çalışılacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknolojik gelişim ve değişmeler, yeni düşünce akımlar hukukun yapısını zorlamaktadır.Bu zorlama, iletişim hukuku alanında daha yoğun olarak yaşanmaktadır; çünkü teknolojik gelişim ve değişim iletişim hukuku alanında daha hızlıdır. Bu nedenle kitle iletişim araçlarının işleyişini düzenleyen kurallar diğer alanlara göre daha hızlı gelişme göstermektedir. Bu dersle gelişim ve değişimle birlikle hukuk alanında doğabilecek hukuki problemler ele alınmaya çalışılacak ve söz konusu bilgiler hukukun temel kavramlarıyla harmanlanarak öğrencilerin iş hayatında karşılaşabileceği hukuki problemlerde nasıl davranması gerektiği verilmeye çalışılacaktır.
2) Öğrenciler bu derste; basın rejimi, basının kamusal görevleri, denetim ve eleştiri hakkı ve görevi ile kamuoyunu açıklama ve oluşturma hakkı ve görevi hakkında bilgi edinirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kitle iletişim özgürlüğü, haber, düşünce ve kanıların, basın, radyo ve televizyon, sinema ve internet gibi kitle iletişim araçları ile serbestçe alınması ve yayılması olarak tanımlanmaktadır. Öğrenciye derste bu konuyla alakalı olarak hakları ve yükümlülükleri aktarılır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Kitle iletişim hukuku kapsamındaki temel kavramların açıklanması Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
2) Kitle iletişim hukukunun temel ilkeleri: Uluslararası, anayasal ve yasal temelleri ile kitle iletişim hukuku. Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
3) Kitle iletişim hukukunun dalları: Televizyon, Radyo, Gazete, Sinema ve İnternet Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
4) 5187 sayılı Basın Kanunu ve Yazılı Basında Hukukî Sorumluluk ve Kişilik Hakkının Korunması Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
5) 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun. Radyo Televizyon Yayıncılığında Denetim: RTÜK ve Yaptırım Sistemi Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
6) Ticari amaçlı radyo ve televizyon yayınları, Radyo ve televizyon yayınlarının denetlenmesi ve Radyo ve televizyon programlarının hukuki sorumluluğu Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
7) Hukuk ve etik arasındaki ilişki. Gazetecilik meslek etik ilkeleri ve kitle iletişimi ile ilgili Kanunlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
8) Yarıyıl içi sınavları
9) İnternet Hukuku: İnternet ortamında sağlayıcılar ve sorumlulukları Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; Dülger, Murat Volkan: Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara 2015; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
10) 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun. Türkiye’de internet mevzuatı. Aslan Ahmet, Hakaret Sözlüğü, 4. Baskı 20203; Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
11) İnternet Erişim Özgürlüğü ile ilgili Anayasa Mahkemesi (AYM) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHS) Kararları Avcı, Artun, Türkiye'de İnternet ve İfade Özgürlüğü, Legal Yayınları, İstanbul 2013 Bilişim Hukuku (Derleyen: Mete Tevetlioğlu), Türkiye II. Bilişim Hukuku Sempozyumu, Bilişim Hukuku Toplantıları, Makaleler, Bilişim Hukuku Yazıları, Mahkeme Kararları, Ulusal ve Uluslararası Mevzuat, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2006; Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dülger, Murat Volkan: Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara 2015; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
12) İfade özgürlüğünün kategorisi olarak İnternet Erişim Özgürlüğü: İnternette erişim engelleme ve yasal düzenlemeler Avcı, Artun, Türkiye'de İnternet ve İfade Özgürlüğü, Legal Yayınları, İstanbul 2013 Bilişim Hukuku (Derleyen: Mete Tevetlioğlu), Türkiye II. Bilişim Hukuku Sempozyumu, Bilişim Hukuku Toplantıları, Makaleler, Bilişim Hukuku Yazıları, Mahkeme Kararları, Ulusal ve Uluslararası Mevzuat, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2006; Aslan Ahmet, Hakaret Sözlüğü, 4. Baskı 20203; Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dülger, Murat Volkan: Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara 2015; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
13) 5224 sayılı Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılması ile Desteklenmesi Hakkında Kanun. Sansür ve denetim farkı. Sınıflandırma sistemi ve bu sistem üzerine getirilen eleştiriler. Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
14) Düzeltme ve cevap hakkı Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
15) Düzeltme ve cevap hakkı, ders genel tekrarı Bayındır, Sinan/Apiş, Özge/Ersöz, Oğuz, Kitle İletişim Hukuku, 2. Baskı, Ankara 2023; Dönmezer, Sulhi / Bayraktar, Köksal, Basın Hukuku, 6. Baskı, 2016; İçel, Kayıhan, Kitle İletişim Hukuku, 14. Baskı, İstanbul 2021; Özkepir, Ramazan / Kocaman, Salih Zeki / Kart, Erkel Hilmi, Sosyal Medya ve Basın Hukuku, 1. Baskı 2020; Sarmaşık, Jale, Kitle İletişim Hukuku, 1. Baskı, 2022.
16) Yarı yıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: GÖZLER Kemal, Hukukun Temel Kavramları, Bursa, 2024;ERDEM Haluk; Hakikat, İletişim ve Siyaset, Ankara 2007; YILDIZ Sevil, Medya ve Hukuk, Ankara 2017.
Diğer Kaynaklar: GÖZLER Kemal, Hukukun Temel Kavramları, Bursa, 2024;ERDEM Haluk; Hakikat, İletişim ve Siyaset, Ankara 2007;YILDIZ Sevil, Medya ve Hukuk, Ankara 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 3
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 107