PRA405 Bitirme Projesi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA405
Ders İsmi: Bitirme Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; öğrencilerin bilgi ve becerilerini gösterebilecekleri, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bir proje geliştirmelerini ya da bitirme tezi yazmalarına destek olmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; bitirme projesi ve bitirme tezi yazan öğrenciler için farklılık göstermektedir. Bitirme projesi geliştiren öğrenciler için; Danışman gözetiminde geliştirilecek olan halkla ilişkiler ya da reklam kampanyasının; araştırma, planlama aşamalarının gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. Bitirme tezi geliştiren öğrenciler için; Danışman gözetiminde yazılacak olan halkla ilişkiler ya da reklamcılık tezinin; hipotez oluşturma, literatür taraması, kavramsal çerçevenin oluşturulması gibi aşamaların gerçekleştirilmesini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü tez yazma ve proje geliştirme konularında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü projeler geliştirebilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; konu seçimi, literatür taraması, kavramsal çerçeve oluşturulması gibi akademik süreçleri öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında her türlü iletişim çalışmasını yönetebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Bitirme projesi ve bitirme tezi süreçlerinin açıklanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi
2) Danışman ve konu seçiminin yapılması Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları.
3) Proje ya da tez önerilerinin sunulması ve tartışılması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi
4) Proje/Tez araştırma aşaması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
5) Proje/Tez araştırma aşaması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
6) Proje/Tez araştırma aşaması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
7) Proje/Tez araştırma aşaması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
8) Yarıyıl içi görüşmeleri
9) Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
10) Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
11) Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
12) Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
13) Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
14) Proje/Tez birinci aşama sunumu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
15) Proje/Tez birinci aşama sunumu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
16) Proje teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları. Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları. Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 4
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 260