Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Bitirme projesi ve bitirme tezi süreçlerinin açıklanması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi |
2) |
Danışman ve konu seçiminin yapılması |
Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları. |
3) |
Proje ya da tez önerilerinin sunulması ve tartışılması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi |
4) |
Proje/Tez araştırma aşaması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
5) |
Proje/Tez araştırma aşaması |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
6) |
Proje/Tez araştırma aşaması |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
7) |
Proje/Tez araştırma aşaması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
8) |
Yarıyıl içi görüşmeleri |
|
9) |
Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
10) |
Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
11) |
Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
12) |
Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
13) |
Proje planlama aşaması: Tezin yazılması/projenin planlanması. |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
14) |
Proje/Tez birinci aşama sunumu |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
15) |
Proje/Tez birinci aşama sunumu |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları, |
16) |
Proje teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
5 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
3 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
5 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
5 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
5 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
5 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
5 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
4 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
5 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
5 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |