PRA406 Bitirme Projesi IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA406
Ders İsmi: Bitirme Projesi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: PRA405 - Bitirme Projesi I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ece BABAN
Doç. Dr. Özlem ÖZDEMİR
Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Doç. Dr. Elif Başak SARIOĞLU
Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin ilk aşamasını gerçekleştirdikleri proje/tez çalışmalarının
araştırma ve uygulama bölümlerinin tamamlanması, proje ve tez çalışmalarının
sonuçlandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, planlanan takvime uygun şekilde proje/tez çalışmasının araştırma,
uygulama aşamalarının tamamlanarak sonuçlandırılması ve sunulması
aşamalarından oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü tez yazma ve proje geliştirme konularında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü projeler geliştirebilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; konu seçimi, literatür taraması, kavramsal çerçeve oluşturulması gibi akademik süreçleri öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında her türlü iletişim çalışmasını yönetebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Tez/Proje araştırma/uygulama aşamalarının planlanması
2) Araştırma/uygulama aşaması: Araştırma tekniklerinin seçilmesi, uygulama aşaması için gerekli teknik alt yapının hazırlanması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
3) Araştırma/uygulama aşaması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
4) Araştırma/uygulama aşaması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
5) Araştırma/uygulama aşaması. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
6) Araştırma/uygulama aşaması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
7) Araştırma/uygulama aşaması Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
8) Yarıyıl içi görüşmeleri
9) Araştırma/uygulama aşaması: Veri analizi Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
10) Araştırma/uygulama aşaması: Veri Analizi Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
11) Araştırma/uygulama aşaması: Veri Analizi Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
12) Araştırma/uygulama aşaması: Veri Analizi Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
13) Araştırma/uygulama aşaması: Bulguların Yorumlanması, Değerlendirme ve Sonuç Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları
14) Tez/Proje Sunumu
15) Tez/ Proje sunumu
16) Proje teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,
Diğer Kaynaklar: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayınevi, Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayınları,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 2
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 260