MATH127 CalculusKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MATH127
Ders İsmi: Calculus
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yasemin BAKIR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Zehra CİVAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel matematiksel kavramları ve yöntemleri öğrencilere kazandırmak, problemlere sistematik ve analitik olarak yaklaşabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Denklemler, eşitsizlikler, fonksiyonlar ve grafikleri, doğrusal ve kuadratik fonksiyonlar, limit, süreklilik, türev, türev uygulamaları, eğri çizimi, ekonomi ve işletme uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir fonksiyonu cebirsel, nümerik, grafiksel yönleriyle inceler.
2) Limit, süreklilik ve türev gibi matematiksel araçları başarıyla kullanır.
3) Bir fonksiyonun grafigini, maksimum minimum degerlerini ve konveks konkav durumularını inceleyerek çizerve yorumlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cebir Tekrarı: Küme, Sayı Kümeleri, Üslü ve Köklü Çokluklar, Denklemler Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
2) Uygulamalar: Denklem ve Eşitsizlik Uygulamaları Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
3) Fonksiyonlar ve Grafikler Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
4) Doğru, Parabol ve Sistemler Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
5) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
6) Finans Matematiği Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
7) Limit ve Süreklilik : Limit Kavramı, Limit Özellikleri Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
8) ara sınav
9) Limit ve Süreklilik: Süreklilik Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
10) Türev: Türev Kavramı, Türev Kuralları Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
11) Türev: Çarpım ve Bölüm Türevi, Zincir ve Kuvvet Kuralı Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
12) Türev: Logaritmik ve Üstel Fonksiyonların Türevi Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
13) Türev: Kapalı, Logaritmik ve Yüksek Mertebeden Türevler Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
14) Grafik ve Eğri Çizimleri Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
15) Grafik ve Eğri Çizimleri Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 0)
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: . OpenStax, Calculus Volume 2, Senior Contributing Authors: Edwin "Jed" Herman, University of Wisconsin-Stevens Point, Gilbert Strang, Massachusetts Institute of Technology. https://openstax.org/subjects, https://cnx.org/ 2. Sigurd B. Angenent, Laurentiu Maxim, Evan Dummit, Joel Robbin, MATH 222 – 2nd Semester Calculus Lecture notes version 1.1 (Fall 2015) https://www.math.wisc.edu/sites/default/files/free222_0.pdf http://www.math.wisc.edu/~angenent/MIU-calculus 3. Calculus, Gilbert Stang, Massachusetts Institute of Technology (MIT), Wellesley-Cambridge Press http://ocw.mit.edu/ans7870/resources/Strang/Edited/Calculus/Calculus.pdf 4. Paul's Online Math Notes, http://tutorial.math.lamar.edu/download.aspx 5. R. A. Adams and C. Essex, Calculus : A complete course, 2013.
Diğer Kaynaklar: . OpenStax, Calculus Volume 2, Senior Contributing Authors: Edwin "Jed" Herman, University of Wisconsin-Stevens Point, Gilbert Strang, Massachusetts Institute of Technology. https://openstax.org/subjects, https://cnx.org/ 2. Sigurd B. Angenent, Laurentiu Maxim, Evan Dummit, Joel Robbin, MATH 222 – 2nd Semester Calculus Lecture notes version 1.1 (Fall 2015) https://www.math.wisc.edu/sites/default/files/free222_0.pdf http://www.math.wisc.edu/~angenent/MIU-calculus 3. Calculus, Gilbert Stang, Massachusetts Institute of Technology (MIT), Wellesley-Cambridge Press http://ocw.mit.edu/ans7870/resources/Strang/Edited/Calculus/Calculus.pdf 4. Paul's Online Math Notes, http://tutorial.math.lamar.edu/download.aspx 5. R. A. Adams and C. Essex, Calculus : A complete course, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 2
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 1
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 1
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 2
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 2
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 2
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 2
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 3
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 1
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 2
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145