MIS209 Business EthicsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS209
Ders İsmi: Business Ethics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Çiğdem ASARKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Can ARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etik, yaşamı, davranışları ve doğrusunu yapmayı yöneten genel kurallardır. By derste amaç, öğrencilerin etiğin kurallarını benimseme, bunları kullanma ve izleme gereğinin, bunların neler olduklarının, nasıl oluştuklarının, ve iş dünyasındaki davranışların bunlardan nasıl etkilendiklerinin bilincine varmalarına yardımcı olmak. Böylece, iş yaşamının her cephesinde ve iş kararlarında bir yandan çevreyi de etkilerken, bu ilkeler doğrultusunda doğru davranışlarda bulunmak isteyen iş yöneticilerinin ve diğer çalışanların var olmasını sağlamak amaçlanmaktadır. Nihai amaç, bir yandan kendini denetleme becerisiyle donatılmış bir nesil yetiştirilirken, öte yandan bu insanların etik iş dünyası davranışlarını geliştirme görüşüne sahip olmalarını sağlamak olacaktır.
Dersin İçeriği: İş Etiği, öğrencilerin, doğanın değiştirilmesi yoluyla insanların ve diğer yaşayan varlıkların üzerindeki dolaylı etkileri ve insanların bireysel ve sosyal davranışlarındaki etkileri de dahil, etik konusuna ilişkin düşüncelerini, anlayışlarını, ve davranışlarını değiştirme/geliştirme amacını güden bir derstir. Özetlemek gerekirse, dersin ana amacı etik düşünce, kavram ve uygulamaları, diğer insanlara karşı "iyi" davranışı koruyabilmek ve dolaylı olarak bütün canlılar için çevrenin korunması ile ilgili belli başlı felsefik yolları aktarmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basic principles: Ethics and Business- 1 (1: Business Ethics Concepts & Cases, 2012, Velasquez, M. G., Pearson Edu.)
2) Ethical principles in business- 1
3) Business and society relationship-2 (2: Business and Society: Ethics and Stakeholder Management,Carroll & Buchholtz, 7e)
4) The Business System: Government, Markets, and International Trade
5) Ethics in the Marketplace
6) Business, Government, and Regulation-2
7) Revision for the midterm exam
8) Midterm exam
9) Ethics and the Environment-1
10) The Natural Environment as Stakeholder-2
11) The Ethics of Consumer: Production and Marketing-1
12) Project presentations
13) Business Ethics Fundamentals-2
14) Ethics and the Employee-1 & Employee Stakeholders and Workplace Issues-2
15) Employment Discrimination and Affirmative Action-2 & Personal and Organizational Ethics-2
16) Revision for the final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Manuel G. Velasquez, Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson;
Archie Carroll & Ann Buchholtz, Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, Cengage Learning
Diğer Kaynaklar: Manuel G. Velasquez, Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson;
Archie Carroll & Ann Buchholtz, Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, Cengage Learning

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %