MIS208 Organizational BehaviorKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS208
Ders İsmi: Organizational Behavior
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Çiğdem ASARKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Çiğdem ASARKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgütsel davranış konularının anlaşılmasını sağlamak ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. Bu kurs, bireysel, grup ve örgütsel dinamikleri inceleyen dört ayrı bölüme ayrılmış kapsamlı bir örgütsel davranış incelemesi sunar. Bu yapılandırılmış yaklaşım, kurumsal davranışa dair bütünsel bir bakış açısı sunarak, kurumsal performansı anlamak ve iyileştirmek için ihtiyaç duyduğunuz içgörüleri sağlar.
Dersin İçeriği: Bölüm 1: Giriş, Bölüm 1'de örgütsel davranışın ne olduğunu tanımlayarak başlar ve davranışın örgütsel etkinliği nasıl etkilediğinin daha derinlemesine incelenmesi için ortamı hazırlar. Bölüm 2: Birey, örgütlerdeki kişisel yönlere odaklanır. Çeşitlilik üzerine Bölüm 2 ile başlar, ardından tutumlar ve iş tatmini, duygular ve ruh halleri, kişilik ve değerler, algı ve karar verme ve motivasyonel kavramları kapsayan Bölüm 3 ila 8'e geçer. Bu bölüm, bireysel farklılıkların ve motivasyonel faktörlerin işyerindeki davranışı ve performansı nasıl etkilediğini vurgular. Bölüm 3: Grup, bireylerin gruplar ve takımlar içinde nasıl etkileşim kurduğunu inceler. Bölüm 9, grup davranışının temellerini tanıtır, ardından çalışma ekipleri, iletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere ve örgütsel yapıyı ele alan Bölüm 10 ila 15 gelir. Bu bölüm, grup dinamiklerinin örgütsel etkinliği ve ilişkileri nasıl etkilediğini araştırır. Bölüm 4: Örgüt Sistemi, odağı daha geniş örgütsel bağlama kaydırır. Bölüm 16, örgütsel kültürü incelerken, Bölüm 17 ve 18, örgütsel değişim ve stresi yönetmeye yönelik insan kaynakları politikaları ve uygulamaları ile stratejilerini ele alır. Bu son bölüm, bireysel ve grup davranışlarını daha geniş örgütsel çerçeveye entegre ederek, kültürün ve politikaların genel örgütsel sağlık üzerindeki etkisini vurgular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Robbins and Judge, Organizational Behavior, 18th Ed. (Global) C1. What is Organizational Behavior?
2) 2. Diversity in Organizations
3) 3. Attitudes and Job Satisfaction
4) 4. Emotions and Moods
5) 5. Personality and Values
6) 6. Perception and Individual Decision Making
7) 7. Motivation Concepts
8) midterm
9) 9. Foundations of Group Behavior
10) 11. Communication
11) 12. Leadership
12) 13. Power and Politics
13) 14. Conflict and Negotiation
14) 15. Foundations of Organization Structure
15) 16. Organizational Culture
16) final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organizational Behavior (Robbins and Judge), Pearson, 17th Ed.
Diğer Kaynaklar: Organizational Behavior (Robbins and Judge), Pearson, 17th Ed.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %