Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRA109 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklamcılığın İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Reklamcılığın temel işleyiş yapısı hakkında örnek çalışmalarla ilgili bilgi vererek, bir reklam hazırlayabilecek, irdeleyebilecek ve üzerine konuşabilecek niteliğe sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Ders reklamcılığın temel ilkeleri, Türkiye ve Dünya´da reklamcılığın gelişimi, reklam planlama, uygulama ve denetleme süreci, Reklam kuruluşları gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklamcı Kimdir? Kime Reklamcı Diyebiliriz? Neleri Bilmelidir? | Kitap, makale, sektörel dergiler |
2) | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın gelişimini etkileyen faktörler | Kitap, makaleler, sektörel dergiler |
3) | Pazarlamanın tarihsel gelişimi | Kitap, makaleler, sektörel dergiler |
4) | Pazarlama Karması, 4P, 4C, Pazarlama İletişimi, İnsan Odaklı Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tanıtım, Reklam, Halkla İlişkiler, 2024 Reklam Yatırımları | Kitap, Makaleler, Sektörel Dergiler |
5) | 2023 Yılı Lovemarkaları, Reklam Kavramı, Reklam Kirliliği, Halkla İlişkiler, reklam, pazarlama, markalama arasındaki farklar, reklamın özellikleri , ürün, ürünün düzeyleri, ürün yaşam eğrisi. | Kitap, makaleler, sektörel dergi |
6) | Reklamın fonksiyonları, reklam örnekleri, marka kişilik arketip ve reklam ilişkisi | Kitap, makale ve sektörel dergiler |
7) | Reklamın amaçları, bir iletişim süreci olarak reklam ve örnekler üzerinden değerlendirme, reklam araçları | Kitap, makale ve sektörel dergiler |
8) | Yarıyıl içi sınavı | Yazılı sınav |
9) | Reklamcılığın Tarihsel Süreci | Kitap, makale ve video |
10) | Reklam Ajansları Türleri ve Yapıları | Kitap, makale ve video |
11) | Geleneksel ve Dijital Mecrada Reklam Türleri | Kitap, makale ve video |
12) | Reklamda Brief Yazımı ve Önemi, Brief Örnekleri | Kitap, sektörel dergiler ve video |
13) | Reklamda Slogan, Slogan Tasarımı ve Slogan Üretimi, Örnekler | Kitap, sektörel dergiler, video |
14) | Reklam Kampanyası Planlama Süreci | Kitap, makale, video |
15) | Reklamcılıkla İlgili Denetim ve Yasal Düzenlemeler, RÖK, RTÜK, Reklam Kurulu. Reklam ve etik ilkeler ( Reklamda çocuk kullanımı, kadın kullanımı, toplumsal cinsiyet eşitliği, genç ve çocuklara yönelik reklam, inanç ve değerlere saygı duyulması vb.) | Kitap, makale, video |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu ders kapsamında sunumlar bulunmaktadır. / There are presentations within the scope of this course. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Şimdi Reklamlar, Müge Elden,Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, İletişim Yayınevi.2009. 2)Bütünleşik reklam tutundurma ve pazarlama iletişimi / Clow, Kenneth E. ; Donald Baack ; çeviri editörü R. Gülay Öztürk |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 5 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 5 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 1 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 4 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 5 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 5 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 5 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 1 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 5 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 3 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 4 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 |