PRA109 Reklamcılığın İlkeleri Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA109
Ders İsmi: Reklamcılığın İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklamcılığın temel işleyiş yapısı hakkında örnek çalışmalarla ilgili bilgi vererek, bir reklam hazırlayabilecek, irdeleyebilecek ve üzerine konuşabilecek niteliğe sahip öğrenciler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Ders reklamcılığın temel ilkeleri, Türkiye ve Dünya´da reklamcılığın gelişimi, reklam planlama, uygulama ve denetleme süreci, Reklam kuruluşları gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama İletişimi sürecinde reklamcılığın nasıl bir işlevi olduğunu ve onu diğer tutundurma unsurlarından farklı kılan unsurları anlayarak reklam üzerine ileride çalışma ya da çalışmama konusunda fikir edinebilir.
2) Reklamveren, reklam ajansı, mecra arasındaki işleyişini anlayarak reklam ajansında çalışacak bir adaydan neler beklendiğini öğrenebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türkiye ve Dünya’daki reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve kitle iletişim araçlarının işleyişini anlayarak reklam ajansları ve yaptıkları reklam kampanyaları üzerine değerlendirme yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Reklam ajans modellerini dikkate alarak nasıl bir ajansta çalışabileceğine karar verebilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Teknolojinin gelişmesine ve hedef kitleye bağlı olarak hangi reklamın hangi mecrada yapılacağı konusunda karar verebilir ve alternatif yeni mecralar oluşturabilir.
2) Reklam kampanyalarını reklam özdenetim esasları, reklam hukuku ve reklam etiği kapsamında değerlendirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamcı Kimdir? Kime Reklamcı Diyebiliriz? Neleri Bilmelidir? Kitap, makale, sektörel dergiler
2) Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın gelişimini etkileyen faktörler Kitap, makaleler, sektörel dergiler
3) Pazarlamanın tarihsel gelişimi Kitap, makaleler, sektörel dergiler
4) Pazarlama Karması, 4P, 4C, Pazarlama İletişimi, İnsan Odaklı Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tanıtım, Reklam, Halkla İlişkiler, 2024 Reklam Yatırımları Kitap, Makaleler, Sektörel Dergiler
5) 2023 Yılı Lovemarkaları, Reklam Kavramı, Reklam Kirliliği, Halkla İlişkiler, reklam, pazarlama, markalama arasındaki farklar, reklamın özellikleri , ürün, ürünün düzeyleri, ürün yaşam eğrisi. Kitap, makaleler, sektörel dergi
6) Reklamın fonksiyonları, reklam örnekleri, marka kişilik arketip ve reklam ilişkisi Kitap, makale ve sektörel dergiler
7) Reklamın amaçları, bir iletişim süreci olarak reklam ve örnekler üzerinden değerlendirme, reklam araçları Kitap, makale ve sektörel dergiler
8) Yarıyıl içi sınavı Yazılı sınav
9) Reklamcılığın Tarihsel Süreci Kitap, makale ve video
10) Reklam Ajansları Türleri ve Yapıları Kitap, makale ve video
11) Geleneksel ve Dijital Mecrada Reklam Türleri Kitap, makale ve video
12) Reklamda Brief Yazımı ve Önemi, Brief Örnekleri Kitap, sektörel dergiler ve video
13) Reklamda Slogan, Slogan Tasarımı ve Slogan Üretimi, Örnekler Kitap, sektörel dergiler, video
14) Reklam Kampanyası Planlama Süreci Kitap, makale, video
15) Reklamcılıkla İlgili Denetim ve Yasal Düzenlemeler, RÖK, RTÜK, Reklam Kurulu. Reklam ve etik ilkeler ( Reklamda çocuk kullanımı, kadın kullanımı, toplumsal cinsiyet eşitliği, genç ve çocuklara yönelik reklam, inanç ve değerlere saygı duyulması vb.) Kitap, makale, video
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu ders kapsamında sunumlar bulunmaktadır. / There are presentations within the scope of this course.
Diğer Kaynaklar: 1) Şimdi Reklamlar, Müge Elden,Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, İletişim Yayınevi.2009.
2)Bütünleşik reklam tutundurma ve pazarlama iletişimi / Clow, Kenneth E. ; Donald Baack ; çeviri editörü R. Gülay Öztürk

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 4
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 113