Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHIL102 | ||||||||
Ders İsmi: | Felsefe | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Deniz TELEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste felsefe tarihindeki büyük felsefeler tanıtılarak, çeşitli filozofların yapıtlarından örnekler verilmektedir. Bu sayede varlık, bilgi felsefesi, etik ve estetik gibi felsefenin temel alanlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilmektedir. Derste felsefe tarihi hakkında bilgi verilmesinin yanı sıra katılımcıların bir yeti olarak felsefe yapma becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini felsefenin temel disiplinleri ve bu disiplinlerde ortaya çıkan felsefe yapma yöntemleri meydana getirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Felsefeye Giriş | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
2) | Felsefe Nedir? Tanımlar ve Yaklaşımlar. | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
3) | Dil ve Söylem: Simgelerden Çıkarımlara | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
4) | Algı ve Doğruluk | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
5) | Epistemologi | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
6) | Metafizik: Gerçek olan nedir? | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
7) | Materyalizm, İdealizm ve Varoluşçuluk | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
8) | Yarıyıl içi sınavı | Yok |
9) | Özgürlük ve Belirlenimcilik İlişkisi | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
10) | Felsefe ve Din: Epistemolojik Sorunlar | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
11) | Felsefe ve Estetik | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
12) | Felsefe ve İnsan Doğası | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
13) | Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
14) | Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
15) | Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek | Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş) |
16) | Yarıyıl sonu sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok. |
Diğer Kaynaklar: | Felsefeye Çağrı, by Stanley M. Honer (Author), Thomas C. Hunt (Author), Dennis L. Okholm (Author) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 2 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 2 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 2 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 1 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 2 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 1 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 1 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 1 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 1 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 2 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 1 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 1 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 1 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |