PHIL102 FelsefeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHIL102
Ders İsmi: Felsefe
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Deniz TELEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste felsefe tarihindeki büyük felsefeler tanıtılarak, çeşitli filozofların yapıtlarından örnekler verilmektedir. Bu sayede varlık, bilgi felsefesi, etik ve estetik gibi felsefenin temel alanlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilmektedir. Derste felsefe tarihi hakkında bilgi verilmesinin yanı sıra katılımcıların bir yeti olarak felsefe yapma becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini felsefenin temel disiplinleri ve bu disiplinlerde ortaya çıkan felsefe yapma yöntemleri meydana getirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) Felsefe tarihindeki önemli problemleri tanır ve tartışabilir.
2) 2) Sistematik düşünme becerileri kazanır.
3) 3) Akıl yürütme, sorgulama, kavramsallaştırma gibi düşünme becerilerini geliştirir.
4) 4) Felsefi metinleri okuma ve çözümleme beceresi kazanır.
5) 5) Sosyal becerilerini geliştirerek birey ve toplum ilişkisine dair temel düşünceleri sorgular ve bunları uygulayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Felsefeye Giriş Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
2) Felsefe Nedir? Tanımlar ve Yaklaşımlar. Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
3) Dil ve Söylem: Simgelerden Çıkarımlara Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
4) Algı ve Doğruluk Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
5) Epistemologi Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
6) Metafizik: Gerçek olan nedir? Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
7) Materyalizm, İdealizm ve Varoluşçuluk Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
8) Yarıyıl içi sınavı Yok
9) Özgürlük ve Belirlenimcilik İlişkisi Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
10) Felsefe ve Din: Epistemolojik Sorunlar Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
11) Felsefe ve Estetik Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
12) Felsefe ve İnsan Doğası Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
13) Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
14) Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
15) Felsefe Nedir? Yeniden Tekrar Düşünmek Felsefeye Çağrı - Stanley M. Honer, Thomas C. Hunt, Dennis L. Okholm (Giriş)
16) Yarıyıl sonu sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok.
Diğer Kaynaklar: Felsefeye Çağrı, by Stanley M. Honer (Author), Thomas C. Hunt (Author), Dennis L. Okholm (Author)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 2
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 4
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 2
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 2
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118