COMM203 Mesleki İngilizce IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM203
Ders İsmi: Mesleki İngilizce I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hilal AYTİMUR
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları I,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mesleki bağlamda etkili dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilme. İş hayatında sık kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımlayabilme ve kullanabilme. İş görüşmeleri, toplantılar, sunum ve müzakereler gibi mesleki iletişim durumlarında İngilizceyi kullanabilme. İş başvuru dokümanlarını (özgeçmiş, İngilizce kapak mektubu, vb.) hazırlayabilme.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -İngilizce'yi mesleki yaşamlarında etkin bir şekilde kullanabilir.
3) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Mesleklerinin gerektirdiği yazışmaları sürdürebilir.
4) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Meslekleri ile ilgili alanda İngilizce makale, sektörel dergi ve haber okuyabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Konuşmaları etkin biçimde gerçekleştirebilir.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Kendi meslekleri ile ilgili İngilizce raporlama yapabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okuma: İşe alma broşürü Kelime öğrenme (Mesleki eğitim)
2) Yazma: Kısa iş tanımları Kelime öğrenme (Ünvanlar ve ünvanlar için kullanılan kısaltmalar)
3) Yazma: İş başvuru epostası Kelime öğrenme, iş başvurusu için eposta yazma
4) Dinleme: Telefon dili Kelime öğrenme; telefonda konuşma canlandırması için hazırlık
5) Konuşma: Yeni bir ürünün tanıtımı Kelime öğrenme (Pazarlama terimleri); Tanıtılacak yeni ürünün belirlenip konuşmanın hazırlanması
6) Okuma: Bir ürün hakkında soru sorma ve bilgi isteme Kelime öğrenme (Koşullar ve şartlar)
7) Okuma: Bir ürün hakkında soru sorma ve bilgi isteme Kelime öğrenme (Koşullar ve şartlar)
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Okuma: Sunumları en etkili biçimde kullanma Kelime öğrenimi(Sunum ekipmanları); yapılacak sunumun ilk taslağı
10) Tabloları okuma ve yorumlama Kelime öğrenimi (Değişiklikleri ifade eden terimler)
11) Dinleme: Bir iş toplantısı Kelime öğrenme (Toplantı türleri, düşünce belirtme)
12) Konuşma: (Canlandırma) İş kurma için tavsiye alma Kelime öğrenme; canlandırma için hazırlık
13) Konuşma: (Canlandırma) İş kurma için tavsiye alma Kelime öğrenme; canlandırma için hazırlık
14) İş görüşmesi simülasyonu
15) Genel değerlendirme ve uygulamalar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: English Grammar in Use: Book with Answers A Self-study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English
Raymond Murphy, Cambridge:Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 3
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 1
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 3
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 5
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 4
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 2 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60