COMM202 Kültürel ÇalışmalarKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM202
Ders İsmi: Kültürel Çalışmalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Abdulkadir Erhan AYBERK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Abdulkadir Erhan AYBERK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, farklı kültürlerde iletişimin işleyişini öğrenciye kavratmak ve iletişim bağlamında farklı sembollere sahip kültürlerin birbirleriyle olan ilişkilerini analiz etmektir.
Dersin İçeriği: İletişim ve kültür kavramının tanımlanması, Küreselleşme kavramı ve kültür üzerinde etkilerinin açıklanması, Küreselleşme ve iletişim arasında bağlantı kurma, Kültürlerarası iletişim durumlarını açıklamak Kültürel değerler ve normların özetlenmesi gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, kültürel çalışmaların tarihi ve teorik temellerini öğrenerek kültür, hegemonya, kimlik, kültürel temsiller gibi kavramları ve bunların birbirleriyle olan ilişkilerini anlarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kültürel çalışmalar dersinde öğrenciler, etnografik araştırmalar, söylem analizi ve medya içerik analizi gibi araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygularlar. Bu yöntemler sayesinde öğrenciler, kültürel olguları somut verilerle inceleyebilir ve bu verileri kültürel teoriyle ilişkilendirebilirler.
2) Kültürel Çalışmalar dersini alan öğrenci, alanda Kültürel araştırmaların kıyaslamalarını yapabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kültürel çalışmalar dersi, öğrencilerin düşüncelerini açık, net ve etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlar. Kültür, medya, toplumsal cinsiyet ve kimlik gibi karmaşık konular hakkında yapılan tartışmalar, öğrencilerin fikirlerini organize ederek sunmalarına ve başkalarına etkili bir şekilde iletmelerine olanak tanır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürel çalışmaların tanımı ve içeriği Kültürel çalışmaların tarihçesi ve gelişimi. Kültürün tanımı ve iletişimle olan ilişkisi işlenmektedir. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
2) Kültürel çalışmaların disiplinlerarası yapısı incelenecek olup bunların farklı disiplinlerle etkileşimi (sosyoloji, edebiyat, antropoloji, medya çalışmaları vb.) ve toplumsal yapı üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
3) Kimlik, kültür ve birey ilişkisi. Kültürel kimlik teorileri. Medya ve kimlik inşası. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
4) Antonio Gramsci'nin hegemonya kavramı. Kültürel güç, egemen kültür ve karşı kültür. Kültürel mücadeleler. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
5) Medyanın kültürel üretim üzerindeki etkisi. Medya, kültür ve toplum arasındaki etkileşim. Medyada kültürel temsiller. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
6) Küreselleşme süreçlerinin kültüre etkileri. Kültürel homojenleşme ve heterojenleşme. Kültürel sömürgecilik ve kültürel etkileşimler. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
7) Kültürel çalışmalar alanında kullanılan araştırma yöntemleri (nitel, nicel). Etnografi, söylem analizi ve medya analizleri. Alan araştırmalarının önemi. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
8) Yarıyıl içi Sınavı Ders Notları
9) Tüketim toplumunun kültürel boyutları. Tüketim kültürünün medya üzerindeki etkisi. Reklam ve tüketim kültürü. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
10) Yeni Çağ / Modern Siyasal Düşüncenin Doğuşu / Mutlakiyetçi Devlet Görüşü Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
11) Irk ve etnisitenin kültürel yansımaları. Medyada ırkçı temsiller. Kültürel ırkçılık ve etnik kimlikler. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
12) Cinsiyetin kültürel temsilleri. Feminizm ve kültürel çalışmalar. Medyada kadın temsilleri ve kültürel yansımalar. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
13) Kültür ve siyaset arasındaki ilişki. Medyanın politikaya etkisi. Kültürel politika ve kültür endüstrisi. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
14) Kültürel çalışmaların geleceği. Öğrencilerle dersin değerlendirilmesi ve tartışma. Sonuçlar ve genel değerlendirme. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
15) Popüler kültürün tanımı ve özellikleri. Popüler kültürün üretimi ve tüketimi. Medya ve popüler kültür arasındaki ilişki. Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları . Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
16) Yarıyıl sonu Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları
Diğer Kaynaklar: Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 2
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 2
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 2
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 2
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 2
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 2
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 2
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 4
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ödevler 5 10 50
Toplam İş Yükü 98