COMM204 Sosyal AntropolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM204
Ders İsmi: Sosyal Antropoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, toplumlar neden birbirlerine benzer, neden ayrımsallaşır ve nasıl değişir gibi sorulara yanıt(lar) aranmaktadır. Kültürlerin karşılaştırmalı olarak analizi yoluyla insanı tüm veçheleriyle anlamak temel alınmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste, antropolojinin konu alanı olan insan ve kültür örüntüsü üzerine çalışılacaktır. Toplum, aile, dil, din gibi kültürel muhtevalar ile sosyoloji, tarih, ekonomi, ekoloji gibi alanların kesişim noktasında olan antropoloji bilimi aracılığıyla oluşan bu desen ve anlam üzerine odaklanılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu derste öğrenciler; antropoloji alanı hakkında bilgi sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu derste öğrenciler; toplumların nasıl değiştiğini ve kültürel farklılıkları edindikleri kuramsal arkaplan ile değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu derste öğrenciler; antropolojinin kuram ve yöntemlerinin değerlendirmesini yapabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu derste öğrenciler; antropolojinin temelleri ve genel yapısını açıklayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu derste öğrenciler; toplumsal farklılıklara karşı duyarlılık geliştirebilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu derste öğrenciler; bireysel veya ekip olarak sosyal antropoloji üzerine sunumlar yaparak sunum becerilerini geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan nedir/kimdir? Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
2) Kültür örüntüsü Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3) Antropoloji bilimi Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
4) Antropolojinin gelişimi Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
5) Yapısal antropoloji ve öncüleri Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
6) İşlevsel antropoloji ve öncüleri Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
7) Antropoloji ve alt dalları Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Türkiye’de ve dünyada çağdaş antropoloji çalışamaları I Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
10) Antropoloji araştırma yöntemleri Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
11) Türkiye’de ve dünyada çağdaş antropoloji çalışamaları II Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
12) Globalleşme ve çok kültürlülük Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
13) Kültür, medya, toplum Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34.
14) Sunum ödevlerinin sınıfta sunulması
15) Sunum ödevlerinin sınıfta sunulması
16) Yarıyıl sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 88