COMM403 GirişimcilikKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM403
Ders İsmi: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Emine SIRMALI KAYACAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Emine SIRMALI KAYACAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste Girişimciliğin temelleri ve esasları tanıtılacaktır. Literatürde yer alan Girişimcilik konularına genel bir bakış açısı sunulacaktır.
Dersin İçeriği: Girişimcilik ve Gİrişimcilik Süreçleri
İç Girişimcilik
Girişimcilikte Yaratıcılık
Girişimcilikte İnovasyon
İş Planı
Girişim Finansmanı
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik
Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme

Girişimcilikte Temel Kavramlar
Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme
Yapılabilirlik Analizi
İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları
Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analiz
Hukuki Altyapı

Girişimin Etik Temelleri
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi
Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi
Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim
Yenilik Yönetimi
Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim
Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri
İş Planı Geliştirme


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Girişimciliğin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Etik temeller hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İş Fikirleri fırsatları yakalamak ve değerlendirebilmek için yaratıcı ve yenilikçi nasıl olunur anlamış olacaktır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İş planı geliştirme yetkinliğine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilikte Temel Kavramlar Girişimcilik ve Girişimcilik Süreçleri İç Girişimcilik Tavsiye Edilen Kaynaklar Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
2) Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme Girişimcilikte Yaratıcılık Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
3) Yapılabilirlik Analizi Girişimcilikte İnovasyon Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
4) İş Planı Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
5) İş Planı İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
6) Girişim Finansmanı Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
7) Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analiz Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
10) Hukuki Altyapı Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
11) Girişimin Etik Temelleri Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
12) Girişimin Etik Temelleri Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
13) Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
14) Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
15) Yenilik Yönetimi Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri İş Planı Geliştirme Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley
Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
Girişimcilik, Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Kosgeb Girişimcilik el kitabı, Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN
Diğer Kaynaklar: Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley
Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall
Girişimcilik, Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Kosgeb Girişimcilik el kitabı, Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 2
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 5
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114