COMM402 Sanat ve ToplumKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM402
Ders İsmi: Sanat ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarihsel süreçte sanat ve sanatçı ile, farklı kültürler, toplumsal ve ekonomik yapılar arasındaki ilişkileri inceleyerek, sanatların bir ifade biçimi olarak algılanmasını, farklı dönem ve toplumlarda üretilen sanat ürünlerinin yorumlanmasını ve eleştirel yöntemlerle analiz edilebilmesini öğrencilere kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Bu ders, insanlığın varoluşundan günümüze üretilen maddi kültür ögelerini bir bütün halinde inceleyen, içinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime ve sanat değerlendirmesine katkılarını gözlemleyen, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerini nasıl şekillendirdiğini araştıran bir derstir. Ders kapsamında uygarlıkların döngüsünde büyük yer tutan siyasal, toplumsal, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sanata etkileri de irdelenmektedir. Yedinci sanat değerlendirmesi yapılan Sinema'nın diğer sanatları kapsayıcılığı bağlamında örneklerle incelenerek, bir iletişim biçimi olarak sanatın toplumsal değişmedeki rolü araştırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste analitik düşünce ve eleştirel analiz uygulamalarını sanat, toplum ve kültür arasındaki ilişki bağlamında değerlendirebilir.
2) Öğrenciler bu derste, kültürel yaklaşımlar ve görsel sanat biçimleri hakkında etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste, sanatsal üretime etki eden siyasal, toplumsal, ekonomik, kültürel, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında sanatın nasıl şekillendiğini anlayabilir.
2) Öğrenciler bu derste, çeşitli mediumlarda gösterilen görsel eserlerin anlamlarını analiz edebilmeyi öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste, sanatla ilgili bütüncül bir bilinç geliştirebilir, sanat ve toplum ilişkisini medya üretimlerine uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Kavramı ve Sanatın Toplumsal Bağlamda Tanımı
2) Sanat türleri, kategorik ayrımlar ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile uluslararası anlaşmalarda sanat tanımı ve sanat çeşitleri
3) Sanat, Toplum ve İletişim İlişkisi/söz sanatları, görsel sanatlar, işitsel sanatlar, görüntü sanatları ve toplumsal değerler
4) Sanatın yaratıcısı-sanatçı kimliği, sanat-sanatçı-toplum ilişkisi, sanatı değerlendirmek/sanata değer biçmek,
5) İlk çağda sanat anlayışı, Platon ve Aristo'nun sanat-toplum ilişkisini değerlendirmek
6) Sanatın algılanmasında toplum ve kültür ilişkisinin önemi, Ortaçağdan Rönesansa sanat anlayışı ve değişimi
7) XVIII. Yüzyıldan XIX. Yüzyıla: Burjuvazi ve Toplumsal Değişme
8) Yarıyıl içi sınav
9) Sanat Akımları
10) Modernizm ve toplumsal değişme/Toplumsal olayların sanata yansımaları ve örneklerle incelenmesi.
11) Sanat, Propaganda ve Protest Sanat
12) İmge ve imgenin gücü; gözetleme toplumu (panoptikon örneği)
13) Fotoğraf ve imgenin çoğaltılması.
14) Yedinci Sanat olarak değerlendirilen sinema eserlerinin farklı sanat dallarından yararlanması ve kolektif bir sanat olarak varlığının örnekleri
15) Müze, galeri veya sanatsal-tarihsel eserleri görme gezisi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FBU Sanat ve Toplum Dersi Ders Notları, Neşe Kars Tayanç
Sanat ve Toplum, Herbert Read
Sanatın Öyküsü, E. H. Gombrich
Görme Biçimleri, John Berger
Diğer Kaynaklar: Derste izletilecek video klipler, kişisel notlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 1
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 4
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 2
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 112