Dersin Amacı: |
Tarihsel süreçte sanat ve sanatçı ile, farklı kültürler, toplumsal ve ekonomik yapılar arasındaki ilişkileri inceleyerek, sanatların bir ifade biçimi olarak algılanmasını, farklı dönem ve toplumlarda üretilen sanat ürünlerinin yorumlanmasını ve eleştirel yöntemlerle analiz edilebilmesini öğrencilere kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, insanlığın varoluşundan günümüze üretilen maddi kültür ögelerini bir bütün halinde inceleyen, içinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime ve sanat değerlendirmesine katkılarını gözlemleyen, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerini nasıl şekillendirdiğini araştıran bir derstir. Ders kapsamında uygarlıkların döngüsünde büyük yer tutan siyasal, toplumsal, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sanata etkileri de irdelenmektedir. Yedinci sanat değerlendirmesi yapılan Sinema'nın diğer sanatları kapsayıcılığı bağlamında örneklerle incelenerek, bir iletişim biçimi olarak sanatın toplumsal değişmedeki rolü araştırılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat Kavramı ve Sanatın Toplumsal Bağlamda Tanımı |
|
2) |
Sanat türleri, kategorik ayrımlar ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile uluslararası anlaşmalarda sanat tanımı ve sanat çeşitleri |
|
3) |
Sanat, Toplum ve İletişim İlişkisi/söz sanatları, görsel sanatlar, işitsel sanatlar, görüntü sanatları ve toplumsal değerler |
|
4) |
Sanatın yaratıcısı-sanatçı kimliği, sanat-sanatçı-toplum ilişkisi, sanatı değerlendirmek/sanata değer biçmek, |
|
5) |
İlk çağda sanat anlayışı, Platon ve Aristo'nun sanat-toplum ilişkisini değerlendirmek |
|
6) |
Sanatın algılanmasında toplum ve kültür ilişkisinin önemi, Ortaçağdan Rönesansa sanat anlayışı ve değişimi |
|
7) |
XVIII. Yüzyıldan XIX. Yüzyıla: Burjuvazi ve Toplumsal Değişme |
|
8) |
Yarıyıl içi sınav |
|
9) |
Sanat Akımları |
|
10) |
Modernizm ve toplumsal değişme/Toplumsal olayların sanata yansımaları ve örneklerle incelenmesi. |
|
11) |
Sanat, Propaganda ve Protest Sanat |
|
12) |
İmge ve imgenin gücü; gözetleme toplumu (panoptikon örneği) |
|
13) |
Fotoğraf ve imgenin çoğaltılması. |
|
14) |
Yedinci Sanat olarak değerlendirilen sinema eserlerinin farklı sanat dallarından yararlanması ve kolektif bir sanat olarak varlığının örnekleri |
|
15) |
Müze, galeri veya sanatsal-tarihsel eserleri görme gezisi |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
3 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
3 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
2 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
4 |