PRA481 Dijital Pazarlama Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve SinemaÖğrenciler İçin Bilgiler
Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA481
Ders İsmi: Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama stratejileri, araçları ve trendleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders dijital platformlar, dijital pazarlama kampanya yönetimi, markalama öğeleri, interaktif site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi çeşitli konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste dijital pazarlama kavramlarını ve temel stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste dijital pazarlama kampanyası oluşturma sürecini planlayabilir ve yönetebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste etkili dijital pazarlama stratejileri geliştirerek marka bilinirliği ve müşteri etkileşimini artırma yetkinliğine sahip olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste küresel ve yerel dijital pazarlama trendlerini takip ederek yenilikçi çözümler üretir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijitalleşme ve Dijital İşletme Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
2) Dijital Pazarlama Kavramının Tanımı ve Gelişimi Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
3) Dijital Pazarlama Adımları Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi
4) Dijital Pazarlama Faaliyetleri Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi
5) Dijital Pazarlama Araçları: Sosyal Medya Pazarlaması Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
6) Mobil ve E-posta pazarlaması ve stratejileri. Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
7) Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları. Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
8) Yarıyıl içi sınavı -
9) Dijital Reklamcılık The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
10) İçerik Pazarlaması ve Diğer Dijital Pazarlama Araçları Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
11) Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler, Sosyal medya dinamikleri Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.
12) Dijital Pazarlamada Yeni Trendler Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.
13) Dijital Pazarlama Kampanyalarına İlişkin Örnek Olaylar -
14) Öğrenci sunumları -
15) Öğrenci sunumları -
16) Yarıyıl Sonu Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir.
2) Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir.
4) Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
5) Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir.
6) Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir.
8) Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir.
9) Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir.
10) Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir.
11) Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir.
13) Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur.
14) Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur.
15) Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir.
2) Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir.
4) Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
5) Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir.
6) Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir.
8) Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir.
9) Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir.
10) Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir.
11) Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir.
13) Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur.
14) Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur.
15) Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 2 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Sunum / Seminer 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 88