PRA215 Kurumsal İletişimKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA215
Ders İsmi: Kurumsal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin;
Kurumsal iletişim hakkında bilgi sahibi olmaları,
Kurumsal iletişimin kurumlar nezdindeki stratejik önemini kavramaları,
Kurumsal iletişim süreci, teorik arka planı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; kurumsal iletişim kavramı temel alınarak kurumsal kimliğin tasarlanması, kurumsal imaj ve itibar yönetiminin sağlanması, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının yürütülmesi ve kurum içi iletişim sürecinden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, kurumsal iletişim alanındaki temel kavramları ve teorik yaklaşımları bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, bir kurumun kurumsal kimliğini oluşturabilir ve kurum felsefesine uygun kurumsal kültürün gelişmesine yönelik etkinlikler planlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler; kurum içi ve kurum dışı hedef kitlelere uygun halkla ilişkiler faaliyetleri geliştirebilir, uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal iletişimin tanımı ve ilişkili olduğu kavramlar Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
2) Kurumsal kimlik Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
3) Kurum kültürü Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
4) Kurumsal iletişim modelleri Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
5) Kurumsal iletişim modelleri Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
6) Kurum içi iletişim Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
7) Kurumsal iletişimde kullanılan araçlar Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Kurumsal reklamcılık Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
10) Kurumsal sosyal sorumluluk Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
11) Kurumsal imaj ve itibar Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
12) Sosyal medyada kurumsal iletişim Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
13) Uygulama örneklerinin incelenmesi
14) Öğrenci sunumları
15) Öğrenci sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
Diğer Kaynaklar: Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 2
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 4
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 4
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 2
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100