Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Bir Kategori Olarak Siyasal İletişim |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
2) |
Siyasal İletişimin Tarihsel Evrimi |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
3) |
İletişim Araçları Açısından Siyasal İletişim |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
4) |
Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları – ABD |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
5) |
Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları - İngiltere |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
6) |
Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları - Fransa |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
7) |
Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları – 1950 – 1977 |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
8) |
Ara Sınav |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
9) |
Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları ve Siyasal Reklamcılık – 1993-1987 |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
10) |
Türkiye’de Siyasal İletişim – 1991, 1995, 1999 |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
11) |
Türkiye’de Siyasal İletişim – 2002 ve sonrası |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
12) |
Medya Demokrasisinde Siyasal İletişim |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
13) |
Seçim Kazandıran Kampanyalar |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
14) |
Örnek Olay İncelemeleri |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
15) |
Örnek Sunumlar ve Genel Değerlendirme |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
16) |
Final Sınavı |
Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
4 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
4 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
3 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
4 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |