PRA312 Siyasal İletişim Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA312
Ders İsmi: Siyasal İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Abdulkadir Erhan AYBERK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, ulusal ve uluslararası toplumlarda siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkinin ve iletişim ve siyaset arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında tarihten örneklerle kitle iletişim araçlarının politikacılar, sendikalar, baskı grupları, sivil toplum kuruluşları ve diğer kuruluşlar tarafından nasıl kullanıldığı incelenecek, seçim kampanyaları analiz edilecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, siyasi medya ve etkileri, siyasi reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler çalışmaları, siyasal kampanyalar hükümetler ve uluslararası organlar olmak üzere her düzeyde kuruluşun iletişim uygulamalarının incelenmesinden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; siyasal iletişim ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; dünyadaki siyasi gelişmeler üzerindeki medya etkisini analiz edebilir, farklı medya tekniklerini uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; Türkiye ve Dünya’daki siyasal iletişim kampanyaları hakkında etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; dünyadaki siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste, bir siyasal iletişim kampanyası yönetebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; siyasal iletişim kampanyası geliştirme sürecinde bireysel çalışabilir, sorumluluk alabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Bir Kategori Olarak Siyasal İletişim Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
2) Siyasal İletişimin Tarihsel Evrimi Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
3) İletişim Araçları Açısından Siyasal İletişim Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
4) Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları – ABD Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
5) Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları - İngiltere Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
6) Dünyada Siyasal İletişim Uygulamaları - Fransa Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
7) Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları – 1950 – 1977 Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
8) Ara Sınav Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
9) Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları ve Siyasal Reklamcılık – 1993-1987 Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
10) Türkiye’de Siyasal İletişim – 1991, 1995, 1999 Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
11) Türkiye’de Siyasal İletişim – 2002 ve sonrası Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
12) Medya Demokrasisinde Siyasal İletişim Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
13) Seçim Kazandıran Kampanyalar Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
14) Örnek Olay İncelemeleri Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
15) Örnek Sunumlar ve Genel Değerlendirme Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.
16) Final Sınavı Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi. Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları Sunum şeklinde hazırlanmıştır.
Diğer Kaynaklar: Erol Çankaya, Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de, İmge Kitapevi.
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 4
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 4
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 3
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 3
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 4
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 4
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 58