Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NEMC260 | ||||||||
Ders İsmi: | Ekoloji ve Sosyal Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Abdulkadir Erhan AYBERK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin ekolojik sorunların sosyal medya platformlarında nasıl temsil edildiğini, tartışıldığını ve harekete geçirildiğini analiz etmelerini amaçlar. Dijital medya okuryazarlığı ile çevresel farkındalık arasında köprü kurarak, öğrencilerin eleştirel düşünme ve dijital iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Ekoloji ve sosyal medya kavramlarına giriş; dijital aktivizm; iklim krizi ve sosyal medya; algoritmalar ve çevresel farkındalık; doğa temsilleri; eko-influencerlar; yeşil yıkama; sosyal medya kampanyaları; görsel kültür; tüketim eleştirisi; yerel hareketlerin dijitalleşmesi; bilgi kirliliği; yapay zekâ ve dijital çevresel izler; öğrenci sunumları ve genel değerlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekoloji ve Sosyal Medya Kavramlarına Genel Bakış | Ders notları |
2) | Dijital Aktivizm ve Çevresel Hareketler | Ders Notları |
3) | Sosyal Medyada İklim Krizi Temsilleri | Ders Notları |
4) | Algoritmalar, Filtre Balonları ve Çevre Bilinci | Ders Notları |
5) | Sosyal Medyada Doğa ve Yaban Hayatı Temsilleri | Ders Notları |
6) | Eko-influencerlar ve Dijital Çevre Elçileri | Ders Notları |
7) | Sosyal Medyada Yeşil Yıkama (Greenwashing) Eleştirisi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | Ders Notları |
9) | Sosyal Medya Kampanyaları: Başarı ve Başarısızlık Örnekleri | Ders Notları |
10) | Görsel Kültür: Instagram, TikTok ve Ekolojik Estetik | Ders Notları |
11) | Sosyal Medyada Atık Kültürü ve Tüketim Eleştirisi | Ders Notları |
12) | Yerel Ekoloji Hareketlerinin Dijitalleşmesi | Ders Notları |
13) | Sosyal Medyada Doğruluk, Bilgi Kirliliği ve İklim İnkarcılığı | Ders Notları |
14) | Yapay Zeka, Veri ve Ekolojik İzler | Ders Notları |
15) | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notlarına ilişkin sunum dersi alanlarla paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ders sunumu Ekoloji ve çevre sorunları, Yılmaz Muslu, Aktif Yayınevi Ekoloji'nin temel ilkeleri, Odum Eugene Pleasants, Thomson Brooks/Cole Cox, R. & Pezzullo, P. (2015). Environmental Communication and the Public Sphere. Boykoff, M. T. (2019). Creative (Climate) Communications. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
6 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir. | ||||||||||||||
2) Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
5) Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir. | ||||||||||||||
6) Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
7) Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir. | ||||||||||||||
9) Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir. | ||||||||||||||
10) Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir. | ||||||||||||||
11) Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir. | ||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir. | ||||||||||||||
13) Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur. | ||||||||||||||
14) Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur. | ||||||||||||||
15) Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir. | 3 |
2) | Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
3) | Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir. | 3 |
4) | Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir. | 2 |
6) | Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 2 |
7) | Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
8) | Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir. | 3 |
9) | Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir. | 3 |
10) | Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir. | 3 |
11) | Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir. | 4 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir. | 3 |
13) | Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur. | 3 |
14) | Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur. | 3 |
15) | Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 108 |