Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
3) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
4) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
2) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
3) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
4) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
6) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
7) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
2) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
2) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
3) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
Program Kazanımları | TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 72 - Sağlık |
1 - Bilgi | ||
Kuramsal - Olgusal | ||
1) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
||
2 - Beceriler | ||
Bilişsel - Uygulamalı | ||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. 2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. 3) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. 4) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
||
3 - Yetkinlikler | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
1) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. 2) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. 3) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 4) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 6) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. 7) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
||
Öğrenme Yetkinliği | ||
1) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
||
Alana Özgü Yetkinlik | ||
1) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. 2) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
1) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. 2) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. 3) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |