Tıbbi Veri İşleme Teknikerliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Sağlık bilişimi, tıbbi dokümantasyon ve veri yönetimi konularında temel kuramsal bilgilere sahiptir. |
2) Tıbbi terminoloji, sağlık kurumlarının yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
3) Sağlıkta dijital sistemlerin temel ilkelerini ve sağlık verisinin niteliğini bilir. |
4) Hasta hakları, veri gizliliği ve etik ilkeler konusunda farkındalığa sahiptir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Tıbbi verilerin doğru ve güvenli şekilde girişini, düzenlenmesini, saklanmasını ve gerektiğinde raporlanmasını sağlar. |
2) Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS), e-Nabız, MEDULA gibi sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanabilir. |
3) Sağlık kurumlarında veri akışını analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4) Sağlık verilerini düzenleme, sınıflandırma ve istatistiksel raporlama işlemlerini uygulayabilir. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sağlık çalışanları, hastalar ve diğer paydaşlarla etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2) Takım çalışmasına yatkın olup, çok disiplinli ortamlarda etkin iş birliği sağlar. |
3) Mesleki iletişimde nezaket kurallarına ve sağlık alanına özgü iletişim diline dikkat eder. |
4) Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder, hasta haklarına ve kültürel çeşitliliğe saygılıdır. |
5) Mesleki bilgi ve görüşlerini alanındaki paydaşlarla paylaşabilir, gerektiğinde sunum yapabilir. |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Alanındaki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri izler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. |
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak eğitim ve sertifikaları takip eder. |
3) Alanındaki gelişmeleri takip ederek güncel bilgi ve uygulamalara uyum sağlar. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Sağlık kurumlarında dijital bilgi yönetimi süreçlerinde etik ve yasal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
2) Sağlık verilerinin gizliliğini ve güvenliğini koruyarak çalışır. |
3) Kurum içi iletişim ve ekip çalışmasına yatkındır, sağlık personeliyle uyumlu şekilde çalışabilir. |
4) Sağlık bilişimi alanında kalite yönetimi ve bilgi güvenliği süreçlerine katkı sağlar. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir, gerektiğinde inisiyatif alabilir. |
2) Sorumluluğu altındaki işlemleri etkin bir şekilde planlar ve yürütür. |
3) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları geliştirir. |
4) Ekip çalışmalarında sorumluluk alır, görev dağılımına uyum sağlar ve katkı sunar. |
5) Kendi öğrenme sürecini yönetir, kişisel ve mesleki gelişimi için sorumluluk alır. |
Program Kazanımları | TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 46 - Matematik ve İstatistik |
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 72 - Sağlık |
1 - Bilgi | |||
Kuramsal - Olgusal | |||
1) Sağlık bilişimi, tıbbi dokümantasyon ve veri yönetimi konularında temel kuramsal bilgilere sahiptir. 2) Tıbbi terminoloji, sağlık kurumlarının yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir. 3) Sağlıkta dijital sistemlerin temel ilkelerini ve sağlık verisinin niteliğini bilir. 4) Hasta hakları, veri gizliliği ve etik ilkeler konusunda farkındalığa sahiptir. |
|||
2 - Beceriler | |||
Bilişsel - Uygulamalı | |||
1) Tıbbi verilerin doğru ve güvenli şekilde girişini, düzenlenmesini, saklanmasını ve gerektiğinde raporlanmasını sağlar. 2) Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS), e-Nabız, MEDULA gibi sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanabilir. 3) Sağlık kurumlarında veri akışını analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4) Sağlık verilerini düzenleme, sınıflandırma ve istatistiksel raporlama işlemlerini uygulayabilir. |
|||
3 - Yetkinlikler | |||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||
1) Sağlık çalışanları, hastalar ve diğer paydaşlarla etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2) Takım çalışmasına yatkın olup, çok disiplinli ortamlarda etkin iş birliği sağlar. 3) Mesleki iletişimde nezaket kurallarına ve sağlık alanına özgü iletişim diline dikkat eder. 4) Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder, hasta haklarına ve kültürel çeşitliliğe saygılıdır. 5) Mesleki bilgi ve görüşlerini alanındaki paydaşlarla paylaşabilir, gerektiğinde sunum yapabilir. |
|||
Öğrenme Yetkinliği | |||
1) Alanındaki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri izler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. 2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak eğitim ve sertifikaları takip eder. 3) Alanındaki gelişmeleri takip ederek güncel bilgi ve uygulamalara uyum sağlar. |
|||
Alana Özgü Yetkinlik | |||
1) Sağlık kurumlarında dijital bilgi yönetimi süreçlerinde etik ve yasal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 2) Sağlık verilerinin gizliliğini ve güvenliğini koruyarak çalışır. 3) Kurum içi iletişim ve ekip çalışmasına yatkındır, sağlık personeliyle uyumlu şekilde çalışabilir. 4) Sağlık bilişimi alanında kalite yönetimi ve bilgi güvenliği süreçlerine katkı sağlar. |
|||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||
1) Verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir, gerektiğinde inisiyatif alabilir. 2) Sorumluluğu altındaki işlemleri etkin bir şekilde planlar ve yürütür. 3) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları geliştirir. 4) Ekip çalışmalarında sorumluluk alır, görev dağılımına uyum sağlar ve katkı sunar. 5) Kendi öğrenme sürecini yönetir, kişisel ve mesleki gelişimi için sorumluluk alır. |
1) Sağlık bilişimi, tıbbi dokümantasyon ve veri yönetimi konularında temel kuramsal bilgilere sahiptir. |
2) Tıbbi terminoloji, sağlık kurumlarının yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
3) Sağlıkta dijital sistemlerin temel ilkelerini ve sağlık verisinin niteliğini bilir. |
4) Hasta hakları, veri gizliliği ve etik ilkeler konusunda farkındalığa sahiptir. |
5) Tıbbi verilerin doğru ve güvenli şekilde girişini, düzenlenmesini, saklanmasını ve gerektiğinde raporlanmasını sağlar. |
6) Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS), e-Nabız, MEDULA gibi sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanabilir. |
7) Sağlık kurumlarında veri akışını analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
8) Sağlık verilerini düzenleme, sınıflandırma ve istatistiksel raporlama işlemlerini uygulayabilir. |
9) Sağlık çalışanları, hastalar ve diğer paydaşlarla etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
10) Takım çalışmasına yatkın olup, çok disiplinli ortamlarda etkin iş birliği sağlar. |
11) Mesleki iletişimde nezaket kurallarına ve sağlık alanına özgü iletişim diline dikkat eder. |
12) Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder, hasta haklarına ve kültürel çeşitliliğe saygılıdır. |
13) Mesleki bilgi ve görüşlerini alanındaki paydaşlarla paylaşabilir, gerektiğinde sunum yapabilir. |
14) Alanındaki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri izler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. |
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak eğitim ve sertifikaları takip eder. |
16) Alanındaki gelişmeleri takip ederek güncel bilgi ve uygulamalara uyum sağlar. |
17) Sağlık kurumlarında dijital bilgi yönetimi süreçlerinde etik ve yasal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
18) Sağlık verilerinin gizliliğini ve güvenliğini koruyarak çalışır. |
19) Kurum içi iletişim ve ekip çalışmasına yatkındır, sağlık personeliyle uyumlu şekilde çalışabilir. |
20) Sağlık bilişimi alanında kalite yönetimi ve bilgi güvenliği süreçlerine katkı sağlar. |
21) Verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir, gerektiğinde inisiyatif alabilir. |
22) Sorumluluğu altındaki işlemleri etkin bir şekilde planlar ve yürütür. |
23) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları geliştirir. |
24) Ekip çalışmalarında sorumluluk alır, görev dağılımına uyum sağlar ve katkı sunar. |
25) Kendi öğrenme sürecini yönetir, kişisel ve mesleki gelişimi için sorumluluk alır. |