ENG101 İngilizce IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ameliyathane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG101
Ders İsmi: İngilizce I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hannaneh GHASSEMI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel İngilizce sözcük ve dil bilgisi kullanımına hakim olmak
Okuduklarınızı ve dinlediklerinizi anlamaya yönelik beceriler kazanmak
Paragraf yazma ve sunum yapma becerilerinin temellerini kavramak
Topluluk içinde kısa süreli sunum yapma becerisi elde etmek
Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul etmek, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olmak
Dersin İçeriği: Ülkeler ve milliyetler
Aileler
Meslekler
Bayram
Fiiller
Sıfatlar (1): renk, görüş
Aktiviteler
Sporlar ve Oyunlar
sayılar
Gıda
Kapsayıcı sıfatlar (2): duygular
Evler
Yer edatları
Mobilya ve ekipman
Sıfatlar (3): yerler
Şehirdeki yerler, mağazalar
Zaman ifadeleri
Deyimsel fiiller
Sıfatlar (4): insanlar
Sıra sayıları ve aylar
Çamaşırlar
Hava
Yeni kaynaklar
Filmler
Ulaşım
aktiviteler
Okullar ve konular
Yeni teknoloji
Eğitim
Coğrafya
Gelecek zaman

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel talimatları kullanır veya öngörülebilir bir konu hakkında olgusal temel bir sohbete katılır
2) temel bildirimleri, talimatları veya bilgileri anlar
3) temel formları saat, tarih ve yer dahil ederek tamamlar
4) gerçeklere dayalı basit sorular sorar ve basit bir dille ifade edilen cevapları anlar
5) basit uyarıları ve bilgileri ve talimatları, örneğin havalimanlarında, mağaza kılavuzları ve menülerde anlar
6) farklı durumlarda "teşekkür ederim" kartı gibi kartlar yazabilir
7) Bilindik konularda kısa raporları, ürün talimatlarını, basit bir dil kullanıldığı takdirde anlayabilir
8) insanlara nerede yaşadıkları, tanıdıkları, sahip oldukları şeyler vb. hakkında sorular sorar ve yöneltilen bu tür soruları yavaş ve net bir şekilde ifade edilmeleri koşuluyla cevaplar
9) günlük yaşamda karşılaşılan işaretlerle ilgili kelimeleri ve cümleleri anlayabilir
10) bildiği isimleri, sözcükleri ve çok basit cümleleri örneğin ilanlarda, posterlerde veya kataloglarda anlayabilir
11) yaşadığı yeri ve tanıdığı insanları betimlemek için basit kalıplar ve cümleler kullanabilir
12) kısa, basit bir kartpostal, örneğin bayram selamları göndermek gibi yazabilir
13) formları kişisel bilgilerle, örneğin bir otel kayıt formuna adını, uyruğunu ve adresini girebilir
14) Acil ihtiyaç duyulan alanlarda veya çok tanıdık konularda basit sorular sorabilir ve cevaplayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Speakout- Elementary
2) Speakout- Elementary
3) Speakout- Elementary
4) Speakout- Elementary
5) Speakout- Elementary
6) Speakout- Elementary
7) Speakout- Elementary
8) Speakout- Elementary
9) Speakout- Elementary
10) Speakout- Elementary
11) Speakout- Elementary
12) Speakout- Elementary
13) Speakout- Elementary
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: New Total English-Elementary
Diğer Kaynaklar: My English Lab for Total ENG.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. 5
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. 5
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 5
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. 5
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50