Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COMP102 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Osman SELVİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi VECDİ EMRE LEVENT Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi Vecdi Emre LEVENT Doç. Dr. Ferdi SÖNMEZ Dr.Öğr.Üyesi Osman SELVİ Dr.Öğr.Üyesi İsa Ahmet GÜNEY Dr.Öğr.Üyesi Osman ŞİRVAN Dr.Öğr.Üyesi Pınar EFE Dr.Öğr.Üyesi Enver AKBACAK Dr.Öğr.Üyesi Melike KARATAY Prof. Dr. Rıfat YAZICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere modern ofis yazılımlarını etkili bir şekilde kullanarak dijital becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Excel, PowerPoint gibi temel ofis programlarının kullanımı ele alınacak ve Blackboard ve e-posta yönetimi gibi dijital iletişim araçları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yapay zekanın günlük hayattaki rolü ve önemi de tartışılarak öğrencilerin teknolojiye olan adaptasyonları artırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Windows işletim sisteminin temel işlevleriyle başlayarak Blackboard üzerinden ders yönetimi ve e-posta kullanımına yönelik pratik bilgiler sunar. Yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri tartışılarak öğrencilerin teknolojiye bakış açısı genişletilir. Microsoft Word’de belge düzenleme, dilekçe yazma ve referanslarla çalışma, Excel’de formüller, veri analizi ve tablo yönetimi, PowerPoint’te ise etkili sunum teknikleri öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Windows İşletim Sisteminin Tanıtımı | |
2) | Blackboard Kullanımı | |
3) | Mail Kullanımı | |
4) | Yapay Zekanın Günlük Hayatımızdaki Yeri ve Önemi | |
5) | Word'de Düzenleme işlemleri | |
6) | Word'de Dilekçe Hazırlama Uygulaması | |
7) | Word'de Referanslar İle Çalışma | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Excel'e Giriş ve Temel İşlevler | |
10) | Excel'de Formüller ve İşlevler | |
11) | Excel'de Veri Analizi ve Görselleştirme | |
12) | Excel'de Tablo ve Veri Yönetimi | |
13) | Excel'de Bir Çalışmanın Yazdırmaya Hazır Hale Getirilmesi | |
14) | Power Point'te Sunum Hazırlama | |
15) | Power Point'te Etkili Sunum Hazırlama | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA. Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA. |
Diğer Kaynaklar: | Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA. Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
6 |
7 |
2 |
8 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 1 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 3 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 3 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 3 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 4 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 4 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 3 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 2 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 3 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 4 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 4 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 2 |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 91 |