Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | COMP102 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Osman SELVİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere modern ofis yazılımlarını etkili bir şekilde kullanarak dijital becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Excel, PowerPoint gibi temel ofis programlarının kullanımı ele alınacak ve Blackboard ve e-posta yönetimi gibi dijital iletişim araçları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yapay zekanın günlük hayattaki rolü ve önemi de tartışılarak öğrencilerin teknolojiye olan adaptasyonları artırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Windows işletim sisteminin temel işlevleriyle başlayarak Blackboard üzerinden ders yönetimi ve e-posta kullanımına yönelik pratik bilgiler sunar. Yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri tartışılarak öğrencilerin teknolojiye bakış açısı genişletilir. Microsoft Word’de belge düzenleme, dilekçe yazma ve referanslarla çalışma, Excel’de formüller, veri analizi ve tablo yönetimi, PowerPoint’te ise etkili sunum teknikleri öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Windows İşletim Sisteminin Tanıtımı | |
2) | Blackboard Kullanımı | |
3) | Mail Kullanımı | |
4) | Yapay Zekanın Günlük Hayatımızdaki Yeri ve Önemi | |
5) | Word'de Düzenleme işlemleri | |
6) | Word'de Dilekçe Hazırlama Uygulaması | |
7) | Word'de Referanslar İle Çalışma | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Excel'e Giriş ve Temel İşlevler | |
10) | Excel'de Formüller ve İşlevler | |
11) | Excel'de Veri Analizi ve Görselleştirme | |
12) | Excel'de Tablo ve Veri Yönetimi | |
13) | Excel'de Bir Çalışmanın Yazdırmaya Hazır Hale Getirilmesi | |
14) | Power Point'te Sunum Hazırlama | |
15) | Power Point'te Etkili Sunum Hazırlama | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA. Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA. |
Diğer Kaynaklar: | Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA. Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
6 |
7 |
2 |
8 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 4 |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 4 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 91 |