TURK102 Türk Dili llKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TURK102
Ders İsmi: Türk Dili ll
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Egemen SÖNMEZ
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. Egemen SÖNMEZ
Dr. Süleyman YİĞİT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Dili, Edebiyatı ve Kültürü üzerine yetkinlik kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dil, Kültür, Sanat, Edebiyat, Tarih.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yazılı anlatım türlerini tanır, yazılı anlatım türleri hakkında açıklama yapar ve bu türlerde yazı hazırlar.
2) Düşünce yazılarını tanır, yazılı metinleri ayırt eder ve çeşitlerini tanımlar.
3) Sanatsal yazıları tanır, yazılı metinleri ayırt eder ve çeşitlerini tanımlar.
4) Sanatsal yazılar aracılığıyla Türkiye’ye ve dünyaya dair sosyolojik çıkarımlarda bulunur.
5) Türk ve Dünya edebiyatlarında ürünler vermiş edebî şahsiyetleri tanır.
6) Sahneleme ve kurgulama tekniklerini öğrenir, Türk tiyatro sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etkili okuma tekniklerini yazınsal türlerde uygular
2) Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek edebî eserleri seslendirir.
3) Kurgusal yapı ile gerçeği ayırt eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kitap okuma kültürü edinir ve çevresini eleştirel bir bakış ile yorumlar.
2) Roman, hikâye, şiir ve tiyatro eleştirisi yapar.
3) Doğu ve Batı kültürlerini karşılaştırır.
4) Türk modernleşmesi üzerine yorumlar geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Edebî eserlerde kullanılan düşünce akımlarını tanır.
2) Edebiyat incelemelerinde kullanılan terim ve kavramları bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılı Anlatım Oluşturma Yöntemleri Anadolu Üniversitesi Türk Dili II - Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
2) Yazı Anlatım (Uygulama) Anadolu Üniversitesi Türk Dili II - Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
3) Düşünce Yazıları I (Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme) Anadolu Üniversitesi Türk Dili II - Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
4) Düşünce Yazıları II (Gezi Yazısı, Anı, Yaşam Öyküsü, Öz Yaşam Öyküsü) Anadolu Üniversitesi Türk Dili II - Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
5) Sanatsal Yazılar (Roman ve Hikâye) Mehmet Tekin – Roman Sanatı I Hakan Sazyek - Roman Terimleri Sözlüğü Necip Tosun-Doğu’nun Hikâye Kuramı Şerif Aktaş-Anlatma Esasına Bağlı Edebî Metinlerin Tahlili
6) Türk Edebiyatında Roman I (Uygulama) Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Yaban (Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Vatan Yolunda)
7) Türk Edebiyatında Roman II (Uygulama) İhsan Oktay Anar-Amat (İsmail Emre-Postmodernizm ve Edebiyat)
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Dünya Edebiyatında Roman I (Uygulama) Paulo Coelho-Simyacı
10) Dünya Edebiyatında Roman II (Uygulama) Aldous Huxley-Cesur Yeni Dünya
11) Türk Edebiyatında Hikâye I (Uygulama) Tomris Uyar-İpek ve Bakır (Çiçek Dirilticileri adlı hikâye)/Sabahattin Ali-Kağnı (Arabalar Beş Kuruşa adlı hikâye)/Haldun Taner-Sanço’nun Sabah Yürüyüşü (Sanço’nun Sabah Yürüyüşü adlı hikâye)
12) Türk Edebiyatında Hikâye II (Uygulama) Samipaşazade Sezai-Küçük Şeyler (Pandomima adlı hikâye)/Oğuz Atay-Korkuyu Beklerken (Beyaz Mantolu Adam adlı hikâye)/Sait Faik Abasıyanık-Alemdağ’da Var Bir Yılan (Hişt Hişt adlı hikâye)
13) Türk Tiyatrosu Metin And, Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi Refik Ahmet Sevengil-Türk Tiyatrosu Tarihi
14) Türk Şiiri I Yalçın Armağan – İmkânsız Özerklik Nurullah Çetin – Şiir Çözümleme Yöntemi Doğu Batı Dergisi Modern Türk Şiiri I-IV
15) Türk Şiiri II (Uygulama) Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 1 Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 2 İsmail Çetişli-Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili II
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II
Diğer Kaynaklar: Mehmet Tekin - Roman Sanatı I
Hakan Sazyek - Roman Terimleri Sözlüğü
Cevdet Kudret - Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman
Yalçın Armağan - İmkânsız Özerklik
Metin And - Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

7

9

14

3

13

15

5

6

8

10

11

12

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50