UNI101 Üniversite Yaşamı ve Kariyer PlanlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI101
Ders İsmi: Üniversite Yaşamı ve Kariyer Planlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Pınar TINAZ
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin evrensel değerleriyle bir eğitim kurumu olan üniversite ve öğrencisi olduğu Fenerbahçe Üniversitesi ile tanışmasını sağlamak, kişisel gelişim ve kariyer yolculuğu üzerine düşünmelerine ve farkındalıklarını arttırmalarına fırsat vermektir.
Dersin İçeriği: Ders Blackboard sistemi üzerinden çevrim içi olarak işlenmektedir. Amaç, üniversite hayatına yeni adım atmış olan öğrencilerimize rehberlik etmek, üniversiteli olmanın ayrıcalık ve sorumluluklarını açıklamak, Fenerbahçe Üniversitesi’ni; tarihi, kurumsal değerleri, misyonu ve vizyonu çerçevesinde tanıtmak, Fenerbahçe Üniversitesi’nin kurallarını, işleyiş esaslarını ve sunduğu olanakları paylaşmak, Türkiye’ye ve İstanbul’a üniversite sebebiyle gelmiş olan öğrencilerimize ülkemizi ve şehrimizi tanıtmaktır. Bu doğrultuda her hafta farklı bir akademisyen veya uzman tarafından bir sunum yapılmakta, dersler koordinatörler tarafından planlanmakta ve yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dünya tarihinde üniversite kurumunun ortaya çıkış sürecini, Türkiye’de sürecin özgün yönlerini öğrenir.
2) Üniversite kurumunun diğer eğitim birimlerinden farkını öğrenir ve üniversiteli kimliğini özümsen
3) Toplumsal fayda, toplumsal dönüşüm açısından üniversitenin işlevini öğrenir. Toplumsal değişimlerin üniversite kurumuna etkileri hakkında fikir sahibi olur.
4) Farklılıklara (kültürel, bedensel, dinsel vb.) saygı duymayı, farklı olanla iletişim kurmayı öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Demokrasi, insan hakları küresel vatandaşlık ve benzeri temel siyasal kavramları bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Fenerbahçe Üniversitesi’nin hikayesini öğrenerek, bağlılık ve ortaklık duygusunun yaratılmasında rol alır.
2) Fenerbahçe Üniversitesi’nin akademik ve idari birimlerini tanıyarak, farklı bölümler ve bilim alanları hakkında fikir sahibi olur.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Akademik yazım, etik, davranış kuralları bağlamında normatif düşünme şeklini geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin önemi, içeriği, işleniş şekli, sınavlar, ödevler. Üniversitenin tanımı ve tarihçesi. Fenerbahçe Üniversitesi'nin kuruluş öyküsü, misyon ve vizyonu. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
2) Üniversitede uyulması gereken kurallar. Etik, dürüstlük, davranış kuralları, öğrencilerin, akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
3) Üniversiteli olmak: Farklı illerden ve hatta ülkelerden insanlar ile bir arada olmak. Din, dil, ırk farkı gözetmeksizin yan yana durabilmek. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
4) Lisans ve Ön Lisans yönetmeliklerinin açıklanması Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
5) Üniversite içi dijital iletişim ve eğitim platformlarının kullanımı (Mail, OİS, Blackboard, vb) Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
6) Üniversitemizdeki kültür, sanat ve spor etkinlikleri, öğrenci kulüpleri; kısmi zamanlı çalışma imkânı Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
7) Kütüphane hizmetlerinin tanıtımı Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
8) ARA SINAV
9) Şehrimizin kültürel atmosferi. Takip edilebilecek etkinlikler, ziyaret edilebilecek tarihi mekanlar. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
10) Kariyer Planlama: CV yazma ve mülakat teknikleri. İş başvurularında dikkat edilecek konular. Yüksek lisans olanakları. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
11) Kişisel yetenekler, hassas beceriler. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar
12) Erasmus ve değişim programları. Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
13) Etkili iletişim ve sunum teknikleri Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
14) Girişimcilik Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar
15) Fakültelerin Tanıtımı Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar.
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belli bir ders kitabı olmayıp, semineri veren öğretim üyesi konusunda kaynak önerebilir.
Diğer Kaynaklar: Belli bir ders kitabı olmayıp, semineri veren öğretim üyesi konusunda kaynak önerebilir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

8

4

6

5

7

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 2
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 2
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 2
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 48