PRA301 Marka YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA301
Ders İsmi: Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Marka kavramı, marka konumlandırma, marka kimliği, markalama süreci, marka denkliği, markalama stratejileri tüketici davranışları ve marka iletişimi konularını kuramsal ve uygulamaya yönelik olarak incelemek bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, marka kavramı, marka konumlandırma, marka kimliği, markalama süreci, marka sadakati, marka iletişimi, marka çağrışımları, markalama stratejileri gibi konulardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; marka kavramı ve marka iletişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; marka konumlandırma stratejilerini öğrenerek hedef kitle grupları üzerinde markalar hakkında farkındalık-bilinirlik oluşturabilir.
2) Öğrenciler bu derste; markalama stratejileri geliştirebilir ve marka konumlandırma stratejilerini uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; rekabet ortamında benzer markalardan farklılaşmak adına gerekli iletişim stratejilerin uygulanması ve markanın pazar payının artırılmasında bireysel çalışabilir, sorumluluk alabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Markalama kavramına genel bakış Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
2) Durum Analizi Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
3) Hedef Kitle Belirlemesi Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
4) Marka Konumlandırma Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
5) Marka Kimliği Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
6) Kişisel anlama dayalı stratejiler Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Keller, K. L., Aperia, T., Georgson, M. (2008). Strategic Brand Management, London: Prentice Hall.
7) Sosyal farklılaştırmaya dayalı stratejiler Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
8) Vize Sınavı -
9) Sosyal bütünleştirmeye dayalı stratejiler Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
10) Marka çağrışımları Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
11) Marka iletişimi Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
12) Markalama Stratejileri: Marka Geliştirme İndeksi ve Kategori Geliştirme İndeksi (BDI - CDI) Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
13) Marka denkliği Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
14) Öğrenci sunumları
15) Öğrenci sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove
Diğer Kaynaklar: Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 4
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 4
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 3
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 2
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114