Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Medya ve Yeni Medya Kavramı |
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals" |
2) |
Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farklar |
Özcan, A. (2017). Dijital medya okuryazarlığı: Sorunlar, uygulamalar ve beklentiler. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 8(28), 55-66. |
3) |
Medya eğitimi nedir? |
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
4) |
Medyayı sorgulamak |
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals |
5) |
Medya Yapımı |
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
|
6) |
Medya ve Diller |
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
|
7) |
Simgelemeler |
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
|
8) |
Vize Sınavı |
- |
9) |
Medya Okuryazarlığının Önemi |
Kurt, A. & Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 20-34. |
10) |
İzleyicilerin Dönüşümü: Geleneksel medya izleyicileri ile yeni medya izleyicileri arasındaki farklar |
Karaduman, S. (2019). Yeni Medya Okuryazarlığı: Yeni Beceriler/Olanaklar/Riskler. Erciyes İletişim Dergisi , 6 (1) , 683-700 . DOI: 10.17680/erciyesiletisim.484193 |
11) |
Yeni Medya Okuryazarlığı |
Karaduman, S. (2019). Yeni Medya Okuryazarlığı: Yeni Beceriler/Olanaklar/Riskler . Erciyes İletişim Dergisi , 6 (1) , 683-700 . DOI: 10.17680/erciyesiletisim.484193 |
12) |
Medya Okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı |
İnci Çınarlı (2008) Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Akademik Yayıncılık
Frau-Meigs Divina, "Media Education", "A kit for Teachers, Students, Parents and Professionals
Bilici, İ. B., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
13) |
Yeni Medyanın Kullanıcıya Sunduğu Olanaklar/Riskler |
KARADUMAN, S. (2019). Yeni Medya Okuryazarlığı: Yeni Beceriler/Olanaklar/Riskler. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 683-700. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.484193 |
14) |
Sunum |
- |
15) |
Sunum |
- |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya ve iletişim alanının tarihsel gelişimi, kuramları ve kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Yeni medya ve iletişim alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Dijital içerik formatlarının ve yeni medya teknolojilerinin yapısal, teknik ve yönetsel özelliklerini bilir. |
|
4) |
Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeleri bilir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Dijital medyada yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun içerik üretimi ve yönetim süreçlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilir. |
|
8) |
Eleştirel medya okuryazarlığı becerileri kazanır ve dijital platformları analiz eder. |
|
9) |
Multimedya içerik tasarımı ve görsel tasarım konularında uygulama becerisine sahiptir. |
|
10) |
Alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlarda, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak veri analizleri yapabilir, teknolojiyi etkin kullanarak hem yerel hem de küresel düzeyde projeler geliştirebilir. |
|
11) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
12) |
Bireysel ya da ekip üyesi olarak, yeni medya ve iletişim alanı ile ilgili projeleri girişimci ve yenilikçi bir bakış açısıyla tasarlama, geliştirme, portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir. |
|
13) |
Dijital iletileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve çözümleme yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Yeni medya ve iletişim alanında gerçekleştirdiği projelerde, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|