HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi lKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ameliyathane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIST101
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi l
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Onur YAMANER
Dersi Veren(ler):
























Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye, Türk Devrimi'ne varan sürecin kökenlerini, Türk siyasal hayatında modernleşme kavramının hangi unsurlara karşılık geldiğini, Osmanlı döneminde başlayan modernleşme hareketini ortaya çıkaran nedenleri, Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün örgütlediği direniş hareketini ve Milli Mücadele dönemindeki askeri, siyasi ve diplomatik faaliyetlere ilişkin bir formasyon kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında Türkiye'nin Osmanlı'nın son dönemini de kapsayacak şekilde yakın tarihini, tarih metodolojisi içinde kalarak değerlendirilmesi ve Mustafa Kemal Paşa'nın Milli Mücadele hareketi yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders kapsamında öğrenciler Türk siyasal hayatındaki modernleşme kavramına ilişkin bir nosyon sahibi olacaklardır. Öğrenciler Osmanlı devleti ve erken Cumhuriyet dönemi arasındaki dönüşüm ve sürekliliklere ilişkin bir formasyon kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cumhuriyet Tarihi'nin Temel Kaynaklarının ve Kavramların Tanıtımı
2) Osmanlı ve Avrupa: Aydınlanma Çağı, Sanayi Devrimi, Fransız İhtilali ve Değişen Dengeler
3) Osmanlı İmparatorluğu'nda Reform Çalışmaları: Tanzimat ve Islahat Dönemleri
4) II. Meşrutiyet Dönemi: Siyasi Gelişmeler, Trablusgarp ve Balkan Savaşları
5) 19. Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşına Yol Açan Gelişmeler
6) I. Dünya Savaşı ve Mütareke Dönemi
7) Mondros Ateşkesi, Mustafa Kemal Paşa’nın Siyasi Faaliyetleri ve Anadolu’daki Direniş Hareketleri: Karakol Örgütü, Kuva-yı Milliye ve Yerel Kongre İktidarları
8) Ara Sınav
9) Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi
10) Misak-ı Milli (Milli Yemin) ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi: Milli Egemenliğin ve Yeni Türk Devletinin Doğuşu
11) Batı Cephesi Hatları ve Savaşlar
12) Cepheler, Cepheleri Sona Erdiren Anlaşmalar, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
13) Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması
14) Milli Mücadele Sürecinde İzlenen Dış Politika: Ankara'nın Sovyetler Birliği, İngiltere, Fransa, İtalya ve ABD ile İlişkileri
15) Cumhuriyet'in ilanı Halifeliğin Kaldırılması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erik Jan Zürcher - Modernleşen Türkiye'nin Tarihi
Diğer Kaynaklar: Bernard Lewis - Modern Türkiye'nin Doğuşu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 4
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. 4
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 2 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 50