Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECON302 | ||||||||
Ders İsmi: | Econometrics II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Buket ALKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, çoklu doğrusal regresyon analizinde çıkabilecek problemlerin anlaşılması ve çözüm yolları, zaman serilerini tanıma ve regresyonunu anlama, eşanlı denklem sistemleri konularına odaklanılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çoklu doğrusal bağıntı Seri korelasyonu Zaman serileri Eşanlı denklem sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğrusal Regresyon Modelinin Varsayımlarının Hatırlatılması | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
2) | Çoklu Doğrusal Bağlantı Problemi | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
3) | Değişen Varyanslılık Problemi | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
4) | Değişen Varyanslılık Sınaması | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
5) | Veri Tanımlamaları ve Hataları | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
6) | Zaman Serilerinin Özellikleri | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
7) | Zaman Serileri ile Regresyon Analizi | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
8) | Yarıyıl İçi Sınavı | |
9) | Durağan ve Zayıf Bağımlı Zaman Serileri | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
10) | Zaman Serileri Regresyonunda Hata Terimi Korelasyonu ve Değişen Varyanslılık | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
11) | Koentegrasyon | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
12) | VAR Modelleri | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
13) | VAR Modelleri | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
14) | Zaman Serilerinde İlave Konular | Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson |
15) | Proje Ödevinin tanıtımı | |
16) | Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Introductory Econometrics-A Modern Approach, Jeffrey M. Wooldridge, 2012, Michigan State University. |
Diğer Kaynaklar: | Gujarati, D.N. (2009) Basic Econometrics. Tata McGraw-Hill Education, New Delhi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
3) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||||||||||
4) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | ||||||||||||||||||||||
5) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | ||||||||||||||||||||||
6) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | ||||||||||||||||||||||
8) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | ||||||||||||||||||||||
9) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır | ||||||||||||||||||||||
10) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | ||||||||||||||||||||||
11) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | ||||||||||||||||||||||
12) Türkiye ekonomisinin yapısını ve dönemler itibariyle performansını açıklar ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
13) Ekonomi disiplininin doğa ve toplum bilimleriyle olan ilişkisini anlar. | ||||||||||||||||||||||
14) Matematiksel yöntemler kullanarak iktisadi problemleri soyutlaştırabilme ve niceliksel analiz yapabilme becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Toplumların temel iktisadi problemlerini ve bu problemlere çözüm yolları sunan iktisadi sistemlerin ana hatlarını anlar ve açıklar. | ||||||||||||||||||||||
16) Dünya ekonomisinin seyrini ve Türkiye’nin dünya ekonomisindeki konumunu açıklar ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
17) İktisadi teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar. | ||||||||||||||||||||||
18) Toplumların zenginliğini ve yoksulluğunu belirleyen faktörleri tarihsel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
19) Ekonominin üretim, tüketim, bölüşüm ilişkilerini ele alan toplumsal bilim olduğunu anlar ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
20) Temel iktisadi kavramlar ve teorilerin yaşamdaki karşılıklarını öğrenerek içselleştirir | ||||||||||||||||||||||
21) Ekonomik verileri anlama, derleme ve bu verilerle model kurarak öngörü yapabilme becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||||||
22) Haklar, değerler, etik sorunlar gibi normatif iktisat konularında farkındalık sahibi olur. | ||||||||||||||||||||||
23) Ekonomi biliminin çoğulcu yapısından hareketle yaşamı ve toplumu farklı bakışları ile değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | 4 |
2) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |
3) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
4) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |
5) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |
6) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
8) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |
9) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır | |
10) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
11) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | |
12) | Türkiye ekonomisinin yapısını ve dönemler itibariyle performansını açıklar ve değerlendirir. | 3 |
13) | Ekonomi disiplininin doğa ve toplum bilimleriyle olan ilişkisini anlar. | |
14) | Matematiksel yöntemler kullanarak iktisadi problemleri soyutlaştırabilme ve niceliksel analiz yapabilme becerisi kazanır. | 5 |
15) | Toplumların temel iktisadi problemlerini ve bu problemlere çözüm yolları sunan iktisadi sistemlerin ana hatlarını anlar ve açıklar. | |
16) | Dünya ekonomisinin seyrini ve Türkiye’nin dünya ekonomisindeki konumunu açıklar ve değerlendirir. | |
17) | İktisadi teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar. | |
18) | Toplumların zenginliğini ve yoksulluğunu belirleyen faktörleri tarihsel bakış açısıyla değerlendirir. | |
19) | Ekonominin üretim, tüketim, bölüşüm ilişkilerini ele alan toplumsal bilim olduğunu anlar ve değerlendirir. | |
20) | Temel iktisadi kavramlar ve teorilerin yaşamdaki karşılıklarını öğrenerek içselleştirir | |
21) | Ekonomik verileri anlama, derleme ve bu verilerle model kurarak öngörü yapabilme becerisi kazanır. | 5 |
22) | Haklar, değerler, etik sorunlar gibi normatif iktisat konularında farkındalık sahibi olur. | |
23) | Ekonomi biliminin çoğulcu yapısından hareketle yaşamı ve toplumu farklı bakışları ile değerlendirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |