Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS202 | ||||||||
Ders İsmi: | Advanced Database Applications | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Özerk YAVUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Mustafa Sami KAÇAR Dr.Öğr.Üyesi Engin HENGİRMEN Dr.Öğr.Üyesi Özerk YAVUZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | SQL dilini kullanarak verilere erişim, raporlar ve sorgu sonuçları grafikleri, tabloları, raporların analizi. Ayrıca Oracle ilişkisel veritabanı sistemlerinin tanınması, PL/SQL ile gelişmiş veri işleme araçları geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Microsoft SQL veritabanı sunucusunda; ileri veritabanı işlemleri teknikleri (birleştirmeler; dizinler; tetikleyiciler [sonrasında ve yerine]; kısıtlamalar [yabancı anahtarlar; benzersiz; kontrol]; veri içe/dışa aktarma); veritabanı sunucularında güvenlik mekanizmasını yapılandırmak; karşılaştırmayı kullanın (gibi; in; arasında); kontrol (if/else; case/ne zaman) ve döngü (while) deyimleri; saklı yordamlar oluşturun (GİRİŞ ve GİRİŞ/ÇIKIŞ parametreleri); imleci oluştur ve kullan; kullanıcı tanımlı fonksiyon oluştur (skaler değerli; tablo değerli); gelişmiş sorgular oluşturun; zamanlanmış işleri planlayın (SQL Agent). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | SQL'e giriş. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
2) | SQL SELECT deyimini kullanarak veri alma. | Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
3) | Verileri kısıtlama ve sıralama. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
4) | Fonksiyonları ve koşullu ifadeleri kullanma. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
5) | Birleştirmeleri kullanarak birden çok tablodan veri görüntüleme. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
6) | Using subqueries to solve queries. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
7) | Tablolar oluşturmak ve yönetmek | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
8) | Ara dönem sınavı | |
9) | Veritabanı nesneleri oluşturma. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
10) | Kullanıcı erişimini kontrol etme | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
11) | Veritabanı nesnelerini yönetme. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
12) | Bilgi sözlüğü | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
13) | Büyük veri kümelerini yönetme. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
14) | Saat dilimi parametreleri ve alt sorgular. | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
15) | Genel tekrar | |
16) | Yarıyıl sonu sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
Diğer Kaynaklar: | • Introducing Microsoft SQL Server – Microsoft Corporation – 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | 3 |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | 5 |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | 5 |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | 3 |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | 3 |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | 2 |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | 3 |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | 4 |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | 4 |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | 2 |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 1 |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | 4 |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Örnek olay çalışması |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 140 |