MIS402 Project ManagementKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS402
Ders İsmi: Project Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Gürel TEKELİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel kavramlarıyla birlikte proje yönetimi tekniklerini açıklamak, proje organizasyonu ve ekibin yönetimi hakkında bilgi vermek ve bir projenin başından sonuna kadar geçen süreçleri tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Proje Yönetimine Giriş (Proje, Proje Yönetimi ve Proje Yöneticisi Kavramı, Tanım, Özellikleri ve Proje Yaşam Döngüsü)
Proje Organizasyonu ve Proje Ekibinin Yönetimi (Proje Organizasyon Yapısı, Proje Organizasyonunun Oluşturulması, Proje Yöneticisi ve Özellikleri, Proje Ekibinin Oluşturulması, Proje Yönetiminde Paydaşlar)
Proje Seçimi (Proje Seçim Modelleri, Fizibilite Analizi)
Faaliyet Planı Oluşturma (Projede Planlama Süreci)
Proje Sürelerinin Tahminlenmesi (Tahminleme Teknikleri)
Proje Bütçeleme ve Maliyet Tahmini (Proje Bütçesinin Hazırlanması, Maliyet Tahminleme, Projenin Finansal Analizi, Kar ve Maliyetlerin Karşılaştırılması, Nakit Akımının Oluşturulması)
Proje Yönetiminde Programlama (Proje Programının Oluşturulması, Proje Programının Gecikme Sorunları, Programlama Teknikleri (PERT, CPM, Gantt) )
Risk Yönetimi (Risk Kavramı, Risklerin Sınıflandırılması, Risk Yönetim Süreci (Riskin Tanımlanması, Riskin Değerlendirilmesi, Riske Tepki Geliştirme, Riskin Kontrolü), Risklerden Kaçınma)
Proje Kontrolü (Proje Kontrol Süreci, Kontrol Problemleri)
Proje Kapanışı (Proje Sonucunun Değerlendirilmesi)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Her bir bilgi alanının amacını açıklayabilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Projelerin, özellikle Bilişim projelerinin özelliklerini, gerektirdiklerini listeleyebilme
2) Proje Yönetiminde temel bilgi alanlarını listeleyebilme
3) Her bir bilgi alanının gerektirdiği hazırlık, planlama, analiz aşamalarını bilme
4) Bilişim projelerinde kullanılan yeni yöntemleri bilme
5) Bir proje yönetimi yazılımını kullanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje yönetimine giriş GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
2) Bilişim projelerinin içeriği , SDL katmanları ve roller GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
3) Proje yönetimi süreç grupları , Teklif, Gereklilik Analizi, Fizibilite Analizi GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
4) Proje entegrasyon yönetimi , Zaman, maliyet ve İş kısıtlamamalrı GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
5) Proje kapsam yönetimi , Değişim Mühendisliği GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
6) Proje zaman yönetimi, Gant ve Pert Chart teknikleri GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
7) Ara sınav
8) Proje maliyet yönetimi GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
9) Proje kalite yönetimi, Uygulama Methodları, JAD takımları GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
10) Proje insan kaynakları yönetimi, Motivasyon ve sorun çözme teknikleri GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
11) Proje iletişim yönetimi GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
12) Proje risk yönetimi, PMP GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
13) Proje satın alma yönetimi GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
14) Dönem projesi sunumları
15) Dönem projesi sunumları GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005. MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005. MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002. PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005.
MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005.
MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002.
PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.
Diğer Kaynaklar: GARDINER, Paul. D., Project Management: A Strategic Approach, New York: Palgrave MacMillan, 2005.
MANTEL, Samuel J., et. al. Core Concepts: Project Management in Practice, 2. Ed., Wiley, 2005.
MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel J., Project Management: A Managerial Approach, 5. Ed., Wiley, 2002.
PINTO, Jeffrey K., Project Management: Achieving Competitive Advantage, 2. Ed., Pearson Education, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 5
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 4
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 35 35
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 105