VSHS105 Afet BilgisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ameliyathane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VSHS105
Ders İsmi: Afet Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hüsna GÜZEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı afet ve afet türleri, deprem bilgisi, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler ve afet yönetimi hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Afet ve afet türleri, deprem, çığ, kütle hareketleri, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler, afet yönetimi, afet yöneticilerinin sorumluluğu ve afet psikolojisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Afet bilgisi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Afet Bilgisi dersinde öğrendiği bilgileri kuramsal ve uygulamalı şekilde kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Afet Bilgisi ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
Öğrenme Yetkinliği
1) Afet Bilgisi dersinde edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yönlendirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Afet alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri yakından takip eder ve toplumsal sorumluk bilinci ile yaklaşır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Afet alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Afet ve afet türleri Afet bilgisi ders kitabı Power point sunusu Resimler Grafikler
2) Deprem Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
3) Hidro-Meteorolojik Afetler 1 Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
4) Hidro-Meteorolojik Afetler 2 Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
5) Küresel İklim Değişikliği ve İklim Risk Yönetimi Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
6) Kütle Hareketleri Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
7) Çığ Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
8) Yarıyıl İçi Sınavları Ders Sunumları
9) Teknolojik Afetler 1 Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
10) Teknolojik Afetler 2 Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
11) Afet Yönetimi Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
12) Türkiye ‘de Afet Yönetimi Organizasyonu Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
13) Afetlerde Yöneticinin Sorumluluğu Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
14) Afet Psikolojisi Afet bilgisi ders kitabı Power Point sunusu Resimler Grafikler
15) Genel tekrar Ders sunumları
16) Yarıyıl Sonu Sınavı Ders Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisi ders notları
Diğer Kaynaklar: Temel Afet Bilgisi Kitabı, Yar. Doç. Dr. Muammer Tün, Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. 3
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 3
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. 3
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. 3
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 3
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. 3
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 3
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. 3
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 79