Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim Nedir? Neden İletişim Kurarız? İletişime Kavramsal Giriş
|
Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi |
2) |
İletişim Olgusunun Öğeleri ve Süreci (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) |
Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi.
Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi.
|
3) |
İletişim Türleri: Sözlü & Görsel iletişim
|
John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap |
4) |
Yazılı İletişim |
Ders notları |
5) |
Beden Dili |
Ders notları |
6) |
Grup İletişimi & Örgütsel İletişim |
Ders notları |
7) |
Sağlık İletişimi Kavram ve Terimleri |
Ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavları
|
|
9) |
Sağlık İletişiminde Temel Yaklaşımlar |
Ders notları |
10) |
Hasta ile İletişim |
Gülşen Terakye, “Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri”, Sağlık Bak. Yayın. Atilla Altıntaş, “Hasta Hakları ve Etkili İletişim”. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 3, s. 6.17. Atilla, Gaye, Oksay, Aygen ve Erdem, Ramazan. "Hekim-Hasta İletişimi Üzerine Nitel Bir Ön Ça-lışma". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 43: 23-37.Yasin Bulduklu. Hastalarla İletişim. Konya: Çizgi Kitabevi
|
10) |
Hasta Yakını ile İletişim
|
B. Solmaz & Ö. Duğan. Sağlık Çalışanı ile Hasta ve Yakınları Arasında Yaşanan Şiddetin Nedenle-rinden İletişim Üzerine Bir inceleme. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018, Cilt:18, Yıl:18, Sayı: 2, ss.185-206 |
11) |
Özel Durumlarda İletişim
|
Ders notları |
12) |
Sağlık Çalışanları Arasında Etkin İletişim
|
Ders notları |
13) |
Stres Yönetimi ve Çatışma Çözümü |
Ders notları |
14) |
Sağlık İletişiminde Etik |
Ders notları |
15) |
Genel Tekrar |
Ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap
• Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi
• Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi
• Gülşen Terakye, “Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri”, Sağlık Bak. Yayın.
• Atilla Altıntaş, “Hasta Hakları ve Etkili İletişim”. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 3, s. 6.17.
• Atilla, Gaye, Oksay, Aygen ve Erdem, Ramazan. "Hekim-Hasta İletişimi Üzerine Nitel Bir Ön Ça-lışma". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 43: 23-37
• Yasin Bulduklu. Hastalarla İletişim. Konya: Çizgi Kitabevi
|
Diğer Kaynaklar: |
• B. Solmaz & Ö. Duğan. Sağlık Çalışanı ile Hasta ve Yakınları Arasında Yaşanan Şiddetin Ne-denle-rinden İletişim Üzerine Bir inceleme. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018, Cilt:18, Yıl:18, Sayı: 2, 18: 185-206
• Şahin Kavuncubaşı. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
|
3) |
Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
|
4) |
Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
|
5) |
Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
4 |
6) |
İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
4 |
7) |
Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
|
8) |
Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
|
9) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
4 |
10) |
Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
4 |
11) |
Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
13) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
3 |
15) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
16) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
3 |
17) |
Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
|
18) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|