Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS106 | ||||||||
Ders İsmi: | Meslek Etiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Selen ENER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere iş hayatlarında etik kurallara uygun çalışmaya dönük bilgi ve yetenekleri kazandırmak, öğrencilerin iş yerlerinde, iş etiğine uygun ortam sağlamayla ilgili bilgi ve yetenekleri edinmesini sağlamak, etik kavramı hakkında pozitif düşünceler geliştirmelerine yol açmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, Etik Kavramı, Ahlak Kavramı, Etik Kuralları ve Sistemleri, Etik ve Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, Toplumsal Yozlaşma, Mesleki Etik Kavramı İlkeler, İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular, Yönetimde Etik Dışı Davranışlar, Mesleki Yozlaşma, Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri, Etik Liderlik ve İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak, İş Ahlakına Uygun Koşulların çalışanlar üzerindeki etkisi şeklindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik Kavramı | ilgili kaynaklar |
2) | Ahlak Kavramı | ilgili kaynaklar |
3) | Etik Kuralları ve Sistemleri | ilgili kaynaklar |
4) | Etik ve Toplum İlişkisi | ilgili kaynaklar |
5) | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları | ilgili kaynaklar |
6) | Toplumsal Yozlaşma, | ilgili kaynaklar |
7) | Mesleki Etik Kavramı İlkeleri | ilgili kaynaklar |
8) | Yarıyıl içi sınavları | ilgili kaynaklar |
9) | Yönetimde Etik Dışı Davranışlar | ilgili kaynaklar |
10) | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular | ilgili kaynaklar |
11) | Mesleki Yozlaşma | ilgili kaynaklar |
12) | Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri | ilgili kaynaklar |
13) | Etik Liderlik ve İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak | ilgili kaynaklar |
14) | İş Ahlakına Uygun Koşulların çalışanlar üzerindeki etkisi | ilgili kaynaklar |
15) | Genel Tekrar | ilgili kaynaklar |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dr. Öğr. Üy. Duygu ANIL KESKİN-Mesleki Etik, ISBN: 9786053332015 |
Diğer Kaynaklar: | Nuran Öztürk Başpınar-Meslek Etiği, ISBN: 9786055426101 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | 5 |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | 5 |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | 5 |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | 4 |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | 3 |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 4 |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | 4 |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 4 |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 4 |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 4 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 5 |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | 5 |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 70 |