Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS110 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıp Fotoğrafçılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Atakan KARAGÖZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eğitim, arşivleme, adli durumlar ve bilimsel yayınlarda kullanılan tıbbi görsel dökümantasyon hakkında temel altyapı ve bilgi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi fotoğrafçılığın önemi ve kullanım alanları, tıbbi fotoğrafçılığın gelişimi, tıbbi fotoğrafçılığın unsurları, tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi, sayısal fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri, temel fotoğrafçılık kavramları, tıbbi konuya (nesneye) ait özellikler, tıbbi hassasiyet ve etik-hukuki konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi fotoğrafçılığın önemi ve kullanım alanları | Öğretim üyesi ders notları |
2) | Tıbbi fotoğrafçılığın gelişimi | Öğretim üyesi ders notları |
3) | Tıbbi fotoğrafçılığın unsurları | Öğretim üyesi ders notları |
4) | Tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi | Öğretim üyesi ders notları |
5) | Tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi | Öğretim üyesi ders notları |
6) | Analog fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri | Öğretim üyesi ders notları |
7) | Sayısal fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri | Öğretim üyesi ders notları |
8) | Yarıyıl içi sınavları | Öğretim üyesi ders notları |
9) | Temel fotoğrafçılık kavramları | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Tıbbi arşivlemede tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
11) | Adli konularda tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
12) | Bilimsel çalışmalarda tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
13) | Tıbbi hassasiyetin önemi | Öğretim üyesi ders notları |
14) | Etik ve hukuk | Öğretim üyesi ders notları |
15) | Genel tekrar | Öğretim üyesi ders notları |
16) | Yarıyıl sonu sınavları | Öğretim üyesi ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Tıbbi Fotoğrafçılık: Tarihsel Süreç ve Temel Kavramlar, Sertaç Ata Güler, Tamer Akça, Turk J Dermatol 2017;11:98-108 • DOI: 10.4274/tdd.3182 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | 4 |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 3 |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | 3 |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 3 |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 3 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 3 |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | 3 |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |