Diş Protez Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DPT211 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortodonti | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Hatice YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortodontinin tanımı, ortodontik anomaliler ve diş hareketleri ile ilgili genel bilgiler vererek öğrenciye ortodontik apareyleri yapma yeterliliklerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ortodontik anomaliler, ortodontik diş hareketleri, ortodontik kuvvet kaynakları, diş hareketleri ve histoljisi, fonksiyonel ortodontik tedaviler, pekiştirme tedavisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tekrar-tartışma | Öğretim üyesi ders notları |
1) | Ortodontiye giriş - Laboratuvar çalışması : Ortodontik model elde etme | Öğretim üyesi ders notları |
2) | Ortodontik anomalilere giriş ve terminoloji - Laboratuvar çalışması: Tel büküm çalışmaları | Öğretim üyesi ders notları |
3) | Ortodontide Tanı ve Ortodontik Materyaller -Laboratuvar çalışması: Tel büküm çalışmaları | Öğretim üyesi ders notları |
4) | Ortodontik anomalilerin etyolojisi - Laboratuvar çalışması: Vestibül ark | Öğretim üyesi ders notları |
5) | Standart Hareketli Ortodontik Apareyler | Öğretim üyesi ders notları |
6) | Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması | Öğretim üyesi ders notları |
7) | Ortodontide Diş Hareketleri - Laboratuvar çalışması: Adams kroşe | Öğretim üyesi ders notları |
8) | Yarıyıl içi sınavları | Öğretim üyesi ders notları |
9) | Başlıca Hareketli Ortodontik Apareyler | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Fonksiyonel apareyler | Öğretim üyesi ders notları |
11) | Koruyucu ve önleyici ortodontik uygulamalar -Laboratuvar çalışması: Zemberek | Öğretim üyesi ders notları |
12) | Sabit Ortodontik Apareyler | Öğretim üyesi ders notları |
13) | Pekiştirme tedavisi - Laboratuvar çalışması: Ödev teslimi | Öğretim üyesi ders notları |
14) | Ortodonti Laboratuvarı Kurulumu - Laboratuvar çalışması: Ödev teslimi | Öğretim üyesi ders notları |
15) | Genel tekrar | Öğretim üyesi ders notları |
16) | Yarıyıl sonu sınavı | Öğretim üyesi ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı. Prof.Dr. Mustafa Ülgen. Ortodontinin Temelleri. Robert N.Stanley and Neil T.Reske. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Erhan Özdiler. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
2) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | ||||||||||||||||
3) Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
4) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretir. | ||||||||||||||||
5) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanır, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapar. | ||||||||||||||||
6) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretir. | ||||||||||||||||
7) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eder ve bunları uygulamak için girişimde bulur. | ||||||||||||||||
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | ||||||||||||||||
9) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||||
10) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | ||||||||||||||||
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | ||||||||||||||||
12) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | ||||||||||||||||
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | ||||||||||||||||
15) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | ||||||||||||||||
16) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | ||||||||||||||||
17) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
2) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 5 |
3) | Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 4 |
4) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretir. | 5 |
5) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanır, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapar. | 5 |
6) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretir. | 5 |
7) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eder ve bunları uygulamak için girişimde bulur. | 5 |
8) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | 3 |
9) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 4 |
10) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | 3 |
11) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 4 |
12) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
13) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
14) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 4 |
15) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 2 |
16) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | 2 |
17) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 20 |
Final Pratik | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 175 |