DPT211 OrtodontiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş Protez TeknolojisiÖğrenciler İçin Bilgiler
Diş Protez Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DPT211
Ders İsmi: Ortodonti
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hatice YILMAZ
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortodontinin tanımı, ortodontik anomaliler ve diş hareketleri ile ilgili genel bilgiler vererek öğrenciye ortodontik apareyleri yapma yeterliliklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ortodontik anomaliler, ortodontik diş hareketleri, ortodontik kuvvet kaynakları, diş hareketleri ve histoljisi, fonksiyonel ortodontik tedaviler, pekiştirme tedavisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortodontik anomalilerin tanımını ve sınıflandırılmasını yapabilir
2) Ortodontide etyolojik faktörleri tanımlayabilir
3) Ortodontik kuvvet kaynaklarını tanımlayabilir
4) Koruyucu, önleyici ortodontik tedavileri öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ortodontik tedavi yöntemlerini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tekrar-tartışma Öğretim üyesi ders notları
1) Ortodontiye giriş - Laboratuvar çalışması : Ortodontik model elde etme Öğretim üyesi ders notları
2) Ortodontik anomalilere giriş ve terminoloji - Laboratuvar çalışması: Tel büküm çalışmaları Öğretim üyesi ders notları
3) Ortodontide Tanı ve Ortodontik Materyaller -Laboratuvar çalışması: Tel büküm çalışmaları Öğretim üyesi ders notları
4) Ortodontik anomalilerin etyolojisi - Laboratuvar çalışması: Vestibül ark Öğretim üyesi ders notları
5) Standart Hareketli Ortodontik Apareyler Öğretim üyesi ders notları
6) Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması Öğretim üyesi ders notları
7) Ortodontide Diş Hareketleri - Laboratuvar çalışması: Adams kroşe Öğretim üyesi ders notları
8) Yarıyıl içi sınavları Öğretim üyesi ders notları
9) Başlıca Hareketli Ortodontik Apareyler Öğretim üyesi ders notları
10) Fonksiyonel apareyler Öğretim üyesi ders notları
11) Koruyucu ve önleyici ortodontik uygulamalar -Laboratuvar çalışması: Zemberek Öğretim üyesi ders notları
12) Sabit Ortodontik Apareyler Öğretim üyesi ders notları
13) Pekiştirme tedavisi - Laboratuvar çalışması: Ödev teslimi Öğretim üyesi ders notları
14) Ortodonti Laboratuvarı Kurulumu - Laboratuvar çalışması: Ödev teslimi Öğretim üyesi ders notları
15) Genel tekrar Öğretim üyesi ders notları
16) Yarıyıl sonu sınavı Öğretim üyesi ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi ders notları.



Diğer Kaynaklar: Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı. Prof.Dr. Mustafa Ülgen.
Ortodontinin Temelleri. Robert N.Stanley and Neil T.Reske. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Erhan Özdiler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
3) Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
4) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretir.
5) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanır, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapar.
6) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretir.
7) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eder ve bunları uygulamak için girişimde bulur.
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
9) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
10) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
12) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
15) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
16) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
17) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. 5
2) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. 5
3) Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular. 4
4) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretir. 5
5) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanır, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapar. 5
6) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretir. 5
7) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eder ve bunları uygulamak için girişimde bulur. 5
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. 3
9) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 4
10) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. 3
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. 4
12) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
13) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 3
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. 4
15) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 2
16) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. 2
17) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 20
Final Pratik 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 84
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 5
Toplam İş Yükü 175