Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültürel çalışmaların tanımı ve içeriği
Kültürel çalışmaların tarihçesi ve gelişimi.
Kültürün tanımı ve iletişimle olan ilişkisi işlenmektedir. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
2) |
Kültürel çalışmaların disiplinlerarası yapısı incelenecek olup bunların farklı disiplinlerle etkileşimi (sosyoloji, edebiyat, antropoloji, medya çalışmaları vb.)
ve toplumsal yapı üzerindeki etkileri değerlendirilecektir.
|
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
3) |
Kimlik, kültür ve birey ilişkisi.
Kültürel kimlik teorileri.
Medya ve kimlik inşası. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
4) |
Antonio Gramsci'nin hegemonya kavramı.
Kültürel güç, egemen kültür ve karşı kültür.
Kültürel mücadeleler. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
5) |
Medyanın kültürel üretim üzerindeki etkisi.
Medya, kültür ve toplum arasındaki etkileşim.
Medyada kültürel temsiller. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
6) |
Küreselleşme süreçlerinin kültüre etkileri.
Kültürel homojenleşme ve heterojenleşme.
Kültürel sömürgecilik ve kültürel etkileşimler. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
7) |
Kültürel çalışmalar alanında kullanılan araştırma yöntemleri (nitel, nicel).
Etnografi, söylem analizi ve medya analizleri.
Alan araştırmalarının önemi. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
8) |
Yarıyıl içi Sınavı |
Ders Notları |
9) |
Tüketim toplumunun kültürel boyutları.
Tüketim kültürünün medya üzerindeki etkisi.
Reklam ve tüketim kültürü. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
10) |
Yeni Çağ / Modern Siyasal Düşüncenin Doğuşu /
Mutlakiyetçi Devlet Görüşü |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
11) |
Irk ve etnisitenin kültürel yansımaları.
Medyada ırkçı temsiller.
Kültürel ırkçılık ve etnik kimlikler. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
12) |
Cinsiyetin kültürel temsilleri.
Feminizm ve kültürel çalışmalar.
Medyada kadın temsilleri ve kültürel yansımalar. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
13) |
Kültür ve siyaset arasındaki ilişki.
Medyanın politikaya etkisi.
Kültürel politika ve kültür endüstrisi. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
14) |
Kültürel çalışmaların geleceği.
Öğrencilerle dersin değerlendirilmesi ve tartışma.
Sonuçlar ve genel değerlendirme. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
15) |
Popüler kültürün tanımı ve özellikleri.
Popüler kültürün üretimi ve tüketimi.
Medya ve popüler kültür arasındaki ilişki. |
Kartarı A.(2014) Kültür, Farklılık ve İletişim . İletişim Yayıncılık Ayda Uzunçarşılı Soydaş, 2010,Kültürlerarası İletişim. Parşömen Yayınları .
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim , Asker Kantarı ,Ürün Yayınları |
16) |
Yarıyıl sonu Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
2 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
2 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
1 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
2 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
4 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
2 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
2 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
2 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
4 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
4 |