Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan nedir/kimdir? |
Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları. |
2) |
Kültür örüntüsü |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
|
3) |
Antropoloji bilimi |
Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları. |
4) |
Antropolojinin gelişimi |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları. |
5) |
Yapısal antropoloji ve öncüleri |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları. |
6) |
İşlevsel antropoloji ve öncüleri |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
|
7) |
Antropoloji ve alt dalları |
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
8) |
Yarıyıl içi sınavları |
|
9) |
Türkiye’de ve dünyada çağdaş antropoloji çalışamaları I |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
10) |
Antropoloji araştırma yöntemleri |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
11) |
Türkiye’de ve dünyada çağdaş antropoloji çalışamaları II |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
12) |
Globalleşme ve çok kültürlülük |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
13) |
Kültür, medya, toplum |
Kottak, C. P. (2011). Anthropology: Appreciating human diversity. Boston:
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benedict, R. ( 2015). Kültür Örüntüleri. İstanbul: İletişim Yayınları
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Beals, R. L., Hoijer, H., & Erginer, G. (1991). ANTROPOLOJİNİN KONUSU VE ALANI. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(2), 9-34. |
14) |
Sunum ödevlerinin sınıfta sunulması |
|
15) |
Sunum ödevlerinin sınıfta sunulması |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |