Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mesleki ingilizcenin tanımı,
Temel iş terimleri ve ifadeler
Mesleklerle ilgili temel kelime bilgisi (örneğin: iş pozisyonları, ofis araçları)
Tanışma ve profesyonel iletişim
Öğrencilerin meslekleri ve hedefleri hakkında kısa konuşmaların gerçekleştirilmesi. |
Özer S, Yılmaz E. MESLEKİ YABANCI DİL (İNGİLİZCE) DERSİNE YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA. INES Journal. 2017(11): |
2) |
Mesleki ingilizcenin iletişim alanındaki önemi
Telefonla teknik, mesleki konuşmalar ile ilgili bilgiler
E-posta yazışmalarıyla ilgili olarak (tanışma, bilgi isteme, randevu talebi) önemli bilgilendirmeler
İş yerinde konuşma üslubunun önemi, resmi ve gayri resmi dil farklarının iletişime olan etkileri |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
3) |
İş yazışmalarının formatında (iş teklifleri, şikayet mektupları, cevap yazıları gibi) dikkat edilmesi gereken unsurlar
Yazılı dilde doğru ifade kullanımının önemi
Örnek çalışma
|
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
4) |
Toplantı terim ve ifadelerinin kullanımı
Mesleki bir toplantıda katılımcıların konuşma sırasını yönetme
Fikir beyanında dikkat edilmesi gereken hususlar |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
5) |
Sunum yaparken kullanılacak mesleki terminoloji ve teknikler
|
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
6) |
Sosyal etkinliklerde uygun dil kullanımı |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
7) |
Halka ilişkiler ve reklamcılıkta mesleki ingilizcenin önemi |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
8) |
YARIYIL İÇİ SINAV |
- |
9) |
Dijital dünyanın analizi ve dijitalleşmeye bağlı toplumsal sorunların açılımı
Dijital dünyada kültürlerararası iletişimin önemi
r hazırlama ve sunum yapma |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
10) |
Çevre sorunları ve sürdürülebilirlikle ilgili toplumsal meselelere duyarlı bir bakış açısı kazanır. |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
11) |
Kültürel farklılıkların iş dünyasına etkisi
Kültürel normlar ve iş yapma biçimleri
Uluslararası işyerinde etkili iletişim
Grup çalışması: Farklı kültürlerden iş arkadaşlarıyla çalışma simülasyonu |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
12) |
Proje yönetimi terimleri ve süreçleri
Ekip içi iletişim ve koordinasyon
Toplantı yönetimi ve proje raporlama
Pratik: Bir proje planı hazırlama |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
13) |
İş yerinde etik kurallar
Yasal haklar ve sorumluluklar
Çatışma çözümü ve işyerinde etik ikilemler
Durum analizi: Etik bir durumu çözme |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
14) |
Kriz yönetimi terimleri
Acil durumlar ve çözüm yolları
Kriz anında iletişim teknikleri
Pratik: Kriz durumu senaryosu çözme |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
15) |
Kişisel marka oluşturma
CV yazımı ve portföy hazırlama
İş dünyasında kendini tanıtma ve ağ kurma
Kısa bir sunum: Kendi kariyer planını anlatma |
Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press. |
16) |
YIL SONU SINAVI |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
4 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
1 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
4 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
3 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
5 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
1 |