PRA308 Kriz İletişimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA308
Ders İsmi: Kriz İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kriz İletişimi dersi, kurumların iç veya dış kaynaklı etkenler sebebi ile varlıklarının tehlike altında olduğu dönemlerde hedef kitle ile kurulması gereken iletişim yönetiminin aktarılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler, kriz kavramını, krizin özelliklerini ve kaynaklarını, krizi etkileyen dış ve iç faktörleri, kurumların halkla ilişkiler departmanlarının kriz yönetiminde üstlendiği görev ve sorumlulukları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; kriz, kriz yönetimi, kriz yönetim planı, kriz iletişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; kriz iletişim planları geliştirebilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; kriz ve krizin ilgili olduğu konular hakkında ilgili kitleler ile etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; kriz durumunda yönetilmesi gereken iletişim süreçleri hakkında bireysel olarak çalışabilir, sorumluluk alabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Krizin tanımı ve özellikleri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
2) Krize neden olan etmenler ve krizlerin türleri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
3) Krizin evreleri ve kriz yönetim modelleri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
4) Kriz yönetim modelleri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
5) Kriz yönetim planı kapsamında; kriz yönetim ekibinin kurulması, kriz el kitabının hazırlanması İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
6) Kriz iletişim süreci İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
7) Kriz İletişimi süreci: tepki stratejileri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Kriz iletişim sürecinde kullanılan iletişim araçları: geleneksel ve dijital medya araçları İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
10) Kriz iletişim sürecinde kullanılan iletişim araçları: geleneksel ve dijital medya araçları İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
11) Online kriz iletişim yönetimi İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
12) Kriz iletişimi mesaj stratejileri İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
13) Örnek kriz vakalarının analiz edilmesi
14) Kurumsal krizlerin kurumsal imaj ve itibar ile ilişkisi İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235 Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
15) Öğrenci sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235
Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743
Diğer Kaynaklar: İnci Çınarlı Kriz İletişimi Beta 9786053336235
Aylin Pira, Çisil Sohodol Kriz Yönetimi İletişim 9789750502743

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 3
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 4
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86