Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COMM403 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Emine SIRMALI KAYACAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Emine SIRMALI KAYACAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste Girişimciliğin temelleri ve esasları tanıtılacaktır. Literatürde yer alan Girişimcilik konularına genel bir bakış açısı sunulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Girişimcilik ve Gİrişimcilik Süreçleri İç Girişimcilik Girişimcilikte Yaratıcılık Girişimcilikte İnovasyon İş Planı Girişim Finansmanı Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme Girişimcilikte Temel Kavramlar Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme Yapılabilirlik Analizi İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analiz Hukuki Altyapı Girişimin Etik Temelleri Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim Yenilik Yönetimi Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri İş Planı Geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilikte Temel Kavramlar Girişimcilik ve Girişimcilik Süreçleri İç Girişimcilik | Tavsiye Edilen Kaynaklar Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
2) | Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme Girişimcilikte Yaratıcılık | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
3) | Yapılabilirlik Analizi Girişimcilikte İnovasyon | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
4) | İş Planı | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
5) | İş Planı İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
6) | Girişim Finansmanı | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
7) | Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analiz | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
10) | Hukuki Altyapı | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
11) | Girişimin Etik Temelleri | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
12) | Girişimin Etik Temelleri Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
13) | Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
14) | Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
15) | Yenilik Yönetimi Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri İş Planı Geliştirme | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall Girişimcilik, Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Kosgeb Girişimcilik el kitabı, Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN |
Diğer Kaynaklar: | Entrepreneurship, William Bygrave, Wiley Entrepreneurship Owning Your Future, Steve Mariotti, Prentice Hall Girişimcilik, Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Kosgeb Girişimcilik el kitabı, Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 1 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 2 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 5 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 1 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 1 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 2 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 5 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 1 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 1 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 3 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 1 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 2 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 |