VSHS121 AromaterapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ameliyathane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VSHS121
Ders İsmi: Aromaterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aygül KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlığın korunması,yaşam kalitesinin yükseltilmesi,tedaviye yardımcı ve hastalıkların tedavisinde doğru ve güvenli bir şekilde uygulanmasını, aromaterapinin esaslarının bilinerek değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Aromaterapi genel bilgiler,tarihçesi,uçucu yağlar,sabit yağlar,yağ monografları,kullanılan taşıyıcılar,aromaterapötik ürünlerdeki kalite ve güvenlik ,formüller ve reçeteleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bitkilerden elde edilen aromatik maddelerin tedavideki kullanımlarını açıklar. Uçucu yağ bileşenlerini veya sinerjistik etki eden kombinasyonlarını tanımlar. Formulasyonlardaki uçucu yağların kullanım yollarını tarif eder. Aromatik preparatlar ve karışımların hazırlanmalarını gösterir. Bitkilerden elde edilen aromatik maddelerin tedavideki kullanımlarını açıklar.Uçucu yağ bileşenlerini veya sinerjistik etki eden kombinasyonlarını tanımlar.Formulasyonlardaki uçucu yağların kullanım yollarını tarif eder.Aromatik preparatlar ve karışımların hazırlanmalarını gösterir.Aromatik maddelerin yan etkilerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Aromatik preparatlar ve karışımların hazırlanmalarını gösterir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Formulasyonlardaki uçucu yağların kullanım yollarını tarif eder.Aromatik maddelerin yan etkilerini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) aromaterapinin tanımı tarihçesi öğretim görevlisi ders notları
2) aromaterapinin uygulama şekilleri öğretim görevlisi ders notları
3) aromaterapide kullanılan uçucu yağlar ve özellikleri Öğretim görevlisi ders notları
4) aromaterapide kullanılan sabit yağlar ve özellikleri Öğretim görevlisi ders notları
5) aromaterapide kullanılan droglar Öğretim görevlisi ders notları
6) uçucu yağ drogları Öğretim görevlisi ders notları
7) sabit yağ drogları Öğretim görevlisi ders notları
8) ara sınav Öğretim görevlisi ders notları
9) hayvansal kaynaklı droglar Öğretim görevlisi ders notları
10) aromaterapide yağ karışımlarının hazırlanması Öğretim görevlisi ders notları
11) aromaterapide kullanılan uçucu yağların kaynakları ,etkileri,bileşimleri Öğretim görevlisi ders notları
12) aromaterapinin güvenli kullanımı Öğretim görevlisi ders notları
13) terapötik indeks,çocuklarda ,bebeklerde aromaterapi Öğretim görevlisi ders notları
14) önerilen aromaterapi reçete örnekleri Öğretim görevlisi ders notları
15) önerilen aromaterapi reçete örnekleri Öğretim görevlisi ders notları
16) final sınavı Öğretim görevlisi ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları/Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: Türkiye'de bitkilerle tedavi-Turhan BAYTOP
Clinical aromatherapy-J.BUCKLE
Aromaterapi-Ulvi ZEYBEK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar.
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir.
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar.
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır.
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir.
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 3
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. 3
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60