Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS121 | ||||||||
Ders İsmi: | Aromaterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Aygül KÖSEOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlığın korunması,yaşam kalitesinin yükseltilmesi,tedaviye yardımcı ve hastalıkların tedavisinde doğru ve güvenli bir şekilde uygulanmasını, aromaterapinin esaslarının bilinerek değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Aromaterapi genel bilgiler,tarihçesi,uçucu yağlar,sabit yağlar,yağ monografları,kullanılan taşıyıcılar,aromaterapötik ürünlerdeki kalite ve güvenlik ,formüller ve reçeteleri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | aromaterapinin tanımı tarihçesi | öğretim görevlisi ders notları |
2) | aromaterapinin uygulama şekilleri | öğretim görevlisi ders notları |
3) | aromaterapide kullanılan uçucu yağlar ve özellikleri | Öğretim görevlisi ders notları |
4) | aromaterapide kullanılan sabit yağlar ve özellikleri | Öğretim görevlisi ders notları |
5) | aromaterapide kullanılan droglar | Öğretim görevlisi ders notları |
6) | uçucu yağ drogları | Öğretim görevlisi ders notları |
7) | sabit yağ drogları | Öğretim görevlisi ders notları |
8) | ara sınav | Öğretim görevlisi ders notları |
9) | hayvansal kaynaklı droglar | Öğretim görevlisi ders notları |
10) | aromaterapide yağ karışımlarının hazırlanması | Öğretim görevlisi ders notları |
11) | aromaterapide kullanılan uçucu yağların kaynakları ,etkileri,bileşimleri | Öğretim görevlisi ders notları |
12) | aromaterapinin güvenli kullanımı | Öğretim görevlisi ders notları |
13) | terapötik indeks,çocuklarda ,bebeklerde aromaterapi | Öğretim görevlisi ders notları |
14) | önerilen aromaterapi reçete örnekleri | Öğretim görevlisi ders notları |
15) | önerilen aromaterapi reçete örnekleri | Öğretim görevlisi ders notları |
16) | final sınavı | Öğretim görevlisi ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları/Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Türkiye'de bitkilerle tedavi-Turhan BAYTOP Clinical aromatherapy-J.BUCKLE Aromaterapi-Ulvi ZEYBEK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 3 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |