Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilerin, biyoteknolojinin tanımı, kullanımı ve tarihçesinin öğrencilere aktarılması; geleneksel ve modern biyoteknoloji konusunda bilgi verilmesi. Biyoteknolojinin hizmet verdiği alanların bilinmesi konusunda teorik bilgiye sahip olunması. |
Dersin İçeriği: |
Biyoteknoloji hakkında genel bilgi biyoteknolojinin tarihçesi ve bugünü, rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipler, mikrobiyal biyoteknoloji, hayvan biyoteknolojisi, tıbbi biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, DNA profilleme, adli tıp ve diğer uygulamalar, genetik yapısı değiştirilmiş organizmalar, kök hücre teknolojisi, genetik mühendisliği, biyoteknoloji ürünleri hormonlar, enzimler, monoklonal antikorlar, farmasötik biyoteknoloji DNA’nın yapı ve fonksiyonları, genetik mühendisliği, biyoteknolojik proteinler, etik ve biyoteknoloji |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyoteknoloji hakkında genel bilgi biyoteknolojinin tarihçesi ve bugünü, |
Ders sunumu |
2) |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipler, |
ders sunumu |
3) |
mikrobiyal biyoteknoloji |
ders sunumu |
4) |
hayvan biyoteknolojisi |
ders sunumu |
5) |
tıbbi biyoteknoloji |
ders sunumu |
6) |
bitki biyoteknolojisi |
ders sunumu |
7) |
DNA profilleme, adli tıp ve diğer uygulamalar |
ders sunumu |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
genetik yapısı değiştirilmiş organizmalar |
ders sunumu |
9) |
kök hücre teknolojisi |
ders sunumu |
10) |
genetik mühendisliği |
ders sunumu |
11) |
Biyoteknoloji ürünleri hormonlar, enzimler, monoklonal antikorlar |
DERS SUNUMU |
12) |
farmasötik biyoteknoloji |
DERS SUNUMU |
13) |
DNA’nın yapı ve fonksiyonları |
ders sunumu |
14) |
biyoteknolojik proteinler |
ders sunumu |
15) |
etik ve biyoteknoloji |
ders sunumu |
16) |
Final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
|
3) |
Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
|
4) |
Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
|
5) |
Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
|
6) |
İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
|
7) |
Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
|
8) |
Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
|
9) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
|
10) |
Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
13) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
5 |
15) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
16) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
17) |
Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
|
18) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|