Dersin Amacı: |
Fizyoterapide iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarının planlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri |
Ders notları |
2) |
Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler |
Ders notları |
3) |
Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi |
Ders notları |
4) |
El Değerlendirme ve Tedavisi |
Ders notları |
5) |
Kendine Yardım Aletleri |
Ders notları |
6) |
Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi |
Ders notları |
7) |
İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar |
Ders notları |
8) |
Ara sınavlar |
|
9) |
Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler |
Ders notları |
10) |
Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi |
Ders notları |
11) |
Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi |
Ders notları |
12) |
Çevre Bilimi ve Sağlık |
Ders notları |
13) |
Kognitif Değerlendirme ve Eğitim |
Ders notları |
14) |
Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi |
Ders notları |
15) |
Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi |
Ders notları |
16) |
Final sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
|
3) |
Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
|
4) |
Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
|
5) |
Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
|
6) |
İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
|
7) |
Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
|
8) |
Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
|
9) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
|
10) |
Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
13) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
2 |
15) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
16) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
17) |
Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
|
18) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|