Dersin Amacı: |
Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde tıbbi ve travmatik vakalarda acil olgu yönetiminde algoritmaları öğrenmek. |
Dersin İçeriği: |
Şok algoritmaları, ileri yaşam desteği algoritması, krup-astım algoritması, ventriküler taşikardi algoritması, bradikardi ve kardiyojenik şok algoritmaları, spinal immobilizasyon, kafa travmalı hastaya yaklaşım algoritması, nöbet ve yanık algoritmaları, hipotermi ve inmeli hastaya yaklaşım algoritmaları, diyabetik acil ve akut koroner sendromlu hastaya yaklaşım algoritmaları, şoklanabilir ritim ve nabızsız vt algoritmaları, şoklamaz ritim ve NEA algoritmaları, Start triaj ve crush sendrom algoritmaları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
2) |
Septik şok, anaflaktik şok ve hipovolemik şok algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
3) |
İleri yaşam desteği algoritması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
4) |
Krup ve astım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
5) |
Ventriküler taşikardi, bradikardi ve kardiyojenik şok algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
6) |
Spinal immobilizasyon ve kafa travmalı hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
7) |
Nöbet ve yanık algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
8) |
Vize sınavı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
9) |
Hipotermi ve inmeli hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
10) |
Diabetik acil ve akut koroner sendromlu hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
11) |
Şoklanır ritim ve Nabızsız VT algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
12) |
Şoklanamaz ritim ve NEA algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
13) |
Start triaj ve Crush Sendrom algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
14) |
Vaka çalışması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
15) |
Vaka çalışması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
16) |
Final Sınavı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. |
|
3) |
Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. |
|
4) |
Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. |
|
5) |
Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. |
|
6) |
İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. |
|
7) |
Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. |
|
8) |
Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. |
|
9) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
|
10) |
Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
13) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
2 |
15) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
16) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
17) |
Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
|
18) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|